Femåringen har blivit en Sexåring

Igår fyllde Femåringen sex år. Har lite svårt att förstå att han blivit så stor och att han snart börjar förskoleklass och blir en skolpojke. Detta helt plötsligt!

05.20 igår låg han i min säng och argumenterade om varför han skulle få öppna sina paket redan just 05.20. Hans mor gav med sig. Sexåringen ratade genast alla mjuka paket och ifrågasatte hur jag kunde köpa nått så tråkigt? De hårda paketen med basketskor, tuschpennor, Astrid Lindgren-filmer och böcker (Karius och Baktus och Klas Klättermus) öppnades och emottogs med glädje. När två paket med byxor öppnades undrade han varför i hela friden jag köpt SÅÅÅÅ stora byxor?

Pengar inkasserade han också. 650 kronor redan på morgonen. Dessa lades omsorgsfullt i en Bamse-plånbok, tillsammans med tio stycken guld-tior från spargrisen. Mot leksaksaffären!

Vi har massor med lego.
image603
Här är inte alls allt framplockat: bilar, riddarborg och rymdfarkoster ligger fortfarande i byrån. Precis som basketlegot.

image604
Här har vi bitar att bygga med som inte hör till nått speciellt.

Vi har massor med lego. Men absolut inte tillräckligt enligt Sexåringen. Stolt spatserade han in på leksaksaffären och plockade åt sig denna:
image605
En flygplats för 750 kronor! Kartongen var stor och otymplig så jag fick bära, men vid kassan tömde han snabbt sin Bamse-plånbok och väl hemma konstaterade han att den där bruna fåtöljen (arvegods från min farmor) måste vi nog ställa i källaren, annars kommer inte flygplatsen att rymmas i vardagsrummet!

Nästa byggsatser han nu sparar till är inringade i katalogen: betongblandaren och lastbilen. Snart är det bara att kasta ut både tv:n och soffan.

Kommentarer
Postat av: Filip

Hej jag har också en sådan flygplats och jag lekte med den när jag var lite mindre. Och. Sedan tog jag isär den så jag hittar inte ritningen. Men är ritningen inuti på papper eller sitter den på utsidan av kartongen?

2013-04-02 @ 15:32:14
URL: http://filipshandmade.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0