Äntligen ostadigt väder igen!

Nej. Jag har inte fått en knäpp alls. Jag bara tittade ut på himlen och insåg att jag iallafall inte idag behöver irritera mig över att vi bor på tredje våningen, i och för sig med balkong, men helt utan gräsmatta. Ingen fin uteplats med en grill och fina trädgårdsmöbler som står och väntar. Vi slipper lägga regnskydd över grillen och släpa in dynorna från stolarna.  Vi behöver inte planera om middagen från grill till ugn, eftersom ugn var det planerade.

Och jag är inte alls avundsjuk på alla som har egna hus med egen tomt och egen uteplats och egen grill. Inte alls. Jag unnar alla andra det.

Tacka vet jag att slippa klippa gräsmattan och klippa buskarna.... eller så kanske inte.


..oj vad jag längtar till Petik. Tror jag ska klippa gräset med nagelsax och såga i buskarna med brödkniv, bara så jag liksom får min beskärda del av det underbara med att ha eget hus.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0