Valblogg

2006 års val är över. Kommande fyra år styrs Sverige av högern. Oavsett hur man röstat och vad man tycker om valutgången, kan man idag dra en väldans massa roliga skämt.

När man stiger utanför dörren på morgonen och möts av dimma:
- Va? Är detta naturens sätt att visa sitt missnöje med valet?

Eller:
- Oj vilken god mat det var i matsalen idag, det är bara att tacka högern för det!

Och så vidare. Jag kom på en herrans massa roliga i bilen i morse iallafall.

Hur som helst, ska nu Göran Persson avgå och alla spekulerar i vem som kommer bli efterträdaren i mars. Jag lägger min röst på Bodström. Känns som en politiker med fotterna på jorden. Och på fotbollsplanen.

Även i mitt hyreshus av valet troligen firats. När jag kom hem imorse möttes jag av denna syn:
23223-225
En påse innehållande två chipspåsar och en flaska cola. Helt utan ägare. Fotot är taget ca 07.25 denna måndagmorgon och jag hoppas att det inte är någon av mina grannar som varit ute och handlat frukost.

Fanns fler ställen där man kunde gissa att valets segrare eller forlorare varit framme. I källarkorridoren fann jag denna:
23223-226

Funderade en stund innan jag hittade var den kommit ifrån:
23223-227
Svårt att avgöra om en blå segrare hoppat av glädje eller en röd förlorare hoppat ner den av ilska. Kraft behövdes i vilket fall.

Längre bort i en trapp upp från källarkorridoren till en annan trappuppgång möttes jag av denna syn:
23223-228
Vet inte om dessa ostbågar är på väg till någon i trapphuset eller på väg hem från valvakan, felplacerade är de iallafall.

Och för er som int redan visste det, så är surströmming numera en säkerhetsrisk.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0