Norrlandsmiddag med fel sås!

Väl hemkommen från en underbar helg hos Pojkvännen och alla våra barn, bjöd jag in Elitidrottskvinnan och Tvättmaskinsbäraren på middag. Först skulle den dock inhandlas. Hade vi varit 80 mil länge norrut, hade vi bara gått till Elitidrottskvinnans mammas sambos frys och tagit för oss, men nu fick vi dyrt betala för renköttet vi skulle ha till våra souvas (renskavskebaber). Till dessa kebaber måste man ha pitabröd, sallad, fetaost och en speciellt sorts dressing.

Nu till dressinghistorien. Hade vi varit med i dolda kameran hade det varit rätt kul att se nu. Tre bitska norrlännningar som hoppar in och ut ur en rosig Opel vid fem olika matvarubutiker under loppet av 30 minuter. På varje butik gick vi in som solstrålar och ut som åskmoln. På sista butiken funderade vi på att hota butikschefen men köpte lite glass som tröst (samt en helt fel sås som ersättare till den som nu inte fanns på en endaste butik i hela Eskilstuna). Väl i bilen funderade Elitidrottskvinnan på att äta upp glassen med hjälp av en nyckelbricka. Hon blir inte helt rolig när hon är hungrig.

Hemma med fel sås alltså. Jag och Tvättmaskinsbäraren fixar i köket och Elitidrottskvinnan är vid datorn. När bordet är dukat och det är dags att ÄNTLIGEN äta, kommer Elitidrottskvinnan på att hon nog vill steka champinjonerna först.

Efter en trevlig middag och en tokgod efterrätt så ursäktar sig Elitidrottskvinnan efter 21-snåret. Mycket ovanligt att hon går hem INNAN jag somnar. Annars brukar hon gå hem efter att jag somnat, samt se till att stänga av tvn, släcka alla lampor och låsa ytterdörren. Fast jag fick ringa henne när jag somnat om jag ville.

Små orosmoln på himelen. Hoppas de försvinner snart.

Glömde spela Lotto i lördags. Glömde vinna 20 miljoner.

Kommentarer
Postat av: Översättarhelena

Vad ska det vara för dressing egentligen?

2006-10-16 @ 08:07:42
URL: http://oversattarbloggen.blogspot.com
Postat av: Muskelkvinnan

Det undrar jag också! (Är med andra ord inte en riktig norrlänning.)

2006-10-16 @ 08:36:27
URL: http://www.lotten.se
Postat av: Kicki

Rydbergs Orientdressing som ska spädas 50/50 ungefär med vanligt fil.

2006-10-16 @ 10:06:49
Postat av: Mirjam

Jag har fullt sjå med att lista ut vem som är vem i dina inlägg...hmmm...

2006-10-16 @ 10:49:05
URL: http://www.miaderia.sprayblog.se
Postat av: Kicki

Du får pallra dig över på middag nån dag kan du få facit.

2006-10-16 @ 11:31:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0