Rapport från en paltmiddag

Bättre sent än aldrig. Att äta palt alltså. När gästerna (Muskelkvinnan och Lilla O) anlände, satt jag tryggt i soffan och tittade på tv tillsammans med Pojkvännen. Palten var olagad.

Jag och Muskelkvinnan tog kommandot vid paltkoket och Pojkvännen och Lilla O disskuterade jiggars vara eller icke vara. Efter en lång stund, försvann alla fiskedrag från köksbordet och Lilla O började duka.
23223-275
Blomman på bilden överlämandes av Lilla O till Pojkvännen. Efter ett antal paltar kom sanningen fram att Muskelkvinnan köpt den till mig och Lilla O inte alls hade med saken att göra.

Eftersom middagen inte alls var så klar som önskades, marscherade Muskelkvinnan till den närbelägna obraiga affären och köpte lite förrätt. Pengar tll snus fick hon  också av Lilla O, men eftersom hon gick vilse inne på butiken, bidde det inget snus.
23223-276


Det är inte att rekomendera att äta godis och chips innan en paltmiddag. Eller efter.

Till palt dricker man mjölk. Det vet alla. Men till palten kan man också dricka diverse röda drycker:
23223-277

Till vänster mitt vinglas och till höger Muskelkvinnans lingondricka. Bregottpaketet till vänster tillhör Muskelkvinnan. När det uppdagades att Lätta skulle serveras till palten, fick jag skäll och skäll och skäll. Fel, fel, fel var det. Muskelkvinnan som har allt i bilen, sprang snabbt ner och hämtade bättre tillbehör.

När väl det inte rymdes fler paltar i våra magar, tog Pojkvännen tag i disken och vi andra rullade in i vardagsrummet.
23223-278

Lilla O fick nån snetändning av kombinationen massa palt/ingen snus och särpratade "Väster.......ÅS". Sedan såg hon till att få mannekänga lite i en vacker flytoverall.
23223-279

(Tydligen hade min kamera också fått lite röddricka, alla bilder på flytoverallsmannekängen var toksuddiga.)

Innan gästernas hemfärd, såg vi till att fylla Lilla O:s handväska med nödvändigheter fö att få ett glatt välkomnande när hon kom hem: Palt till dottern!
23223-280

19 paltar ligger också i tryggt förvar i min frys.


Kommentarer
Postat av: Muskelkvinnan

Vilken tur att jag var med. Annars hade jag dött avundsdöden, den gröna.

2006-11-22 @ 14:12:58
URL: http://www.lotten.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0