Rapport från paltmiddagen

Först en liten bildkavalkad.
23223-152
Tjugosju paltar i en paltkastrull (japps, kastrullen är inköpt av min mor till mig för just detta ändamål).

23223-153
Detta är en palt i närbild.

23223-154
Så ser det ut på tallriken just innan man börjar äta.

På fjorton minuter gick det åt sexton paltar. Fyra personer infann sig på middagen, förrutom jag själv också Sport-Mirre, Elitidrottskvinnan och Gudmodern.

Paltresultatlistan:
1. Elitidrottskvinnan - 5,5 paltar
2. Jag - 4,5 paltar
3. Gudmodern - 4 paltar
4. Sport-Mirre - 2,5 paltar och två Wasa Sport

Sport-Mirre hade svårt med tempot på denna middag och kände sig stressad och lite orolig. Hon pausade med lite Wasa Sport emellanåt och blev för detta annorlunda tilltag, utskrattat. När hon fick sin andra palt på tallriken (de övriga hade passerat sina tredje), började hon samtala med maten (sällskapet hade fullt upp med annat). Hon utbrister till smörklicken i paltgropen:

- SMÄLT DÅ!

Elitidrottskvinnan tävlade som vanligt och tyckte det var sport att äta mycket, så hon klämde i sig en femte också efter fyran. 30 minuter senare var hon inte mätt längre och kunde tänka sig äta lite mer av nått.

Gudmodern berömde kocken (det vill säga jag) och förklarade högt och tydligt att "Kickis hemmagjorda palt och kroppkakor är det bästa som finns" och det bara går inte köpa på affärerna ens nått som kanske liknar.

Tjugosju paltar blev snabbt bara elva.  Rakt in i frysen för att avnjutas en annan dag.

Kommentarer
Postat av: Muskelkvinnan

Jag och Lilla O är så avundsjuka så vi nästan går sönder och kommer att nuuuuuu kränga tre kilo chips och ostbågar för att straffa oss å det grövsta.

Vi har precis tapetserat färdigt.

2006-06-25 @ 21:54:50
URL: http://www.lotten.se
Postat av: Lilla O

Suck, vad gott det ser ut.

2006-06-26 @ 00:08:51
URL: http://www.bastisgrannen.blogspot.com
Postat av: Kicki

Finns elva i frysen.

2006-06-26 @ 05:18:09
Postat av: Sport-Mirre

Tjoho! Tack för en otroligt god middag...För att peta lite i resultaten..jag åt endast en Wasa Sport!

2006-06-26 @ 10:07:29
Postat av: Kicki

Sport-Mirre: Då åt du den VÄLDIGT länge.

2006-06-26 @ 10:40:57
Postat av: Helena

Alltså, ärligt talat, så ser det rätt ogott ut. Fast utseendet kanske bedrar.

2006-06-28 @ 11:28:04
URL: http://oversattarbloggen.blogspot.com
Postat av: Kicki

Utseendet bedrar fullständigt.

2006-06-28 @ 13:41:44
Postat av: Wää

Dra va sugen man blev på palt! Ser fantastiskt gott ut på bilderna:D Btw bra blogg!

2006-08-29 @ 01:03:38
URL: http://www.omy.se/
Postat av: olof

Åh vad gott det ser ut önskar ja hade en stor bytta palt brevid mig nu, ja hade slukat alltihop

2007-05-27 @ 17:00:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0