En trevlig kväll fick mig till handväsketräsket

Hade bjudit över ett antal kollegor på middag igår, nio dök upp, däribland Essesskåaren, Knyppelfröken och Anännänäs. Efter att ha avnjutit en underbar middag bestående av chili con carne (börjar vara dags att komma på nått nytt att laga till stormiddagar) på papperstallrikar med platsbestick samt plastglas som man fick skriva sitt namn på, var det dags för en liten tipstävling. 16 bildfrågor uppsatta i min otroligt stora trea. Första bilden vid vänster dörrkarm i hallen och sista på väg ut från köket.
Vid rättningen av tävlingen (där ingen hade alla rätt, men nån hade tio tror jag), satt Knyppelfröken och Anännänäs och anklagade varandra för fusk. Hela tiden.

Essesskåaren har blivit erbjuden nytt jobb med högre lön. Tokkul! Hoppas han tar det. Vilken otroligt erfarenhet!

Knyppelfröken hade med sig lite presenter till värdinnan, alltså jag, och jag fick bland annat min första handväska!

23223-136
Hade kjol på mig under hela hemmakvällen, men bytte till jeans innan utgång. Måste öva mer. Handväskan fick också stanna hemma. Det krävs mod och en massa träning för att kunna bära en handväska snyggt.

Väl ute på krogen träffade vi syskonskaran Elitidrottskvinnan, Gudmodern (som är väldans duktig på det här med handväska) och Fåfängaren. Den sistnämnde hade köpt nya skor för en hiskelig massa pengar och jag som är lite korkad tyckte det var inte alls så balla som jag borde tyckt. Som tur var räddade Anännänäs mig ur situationen och berömde de fina skorna. Hon hade till och med koll på att märket var modern och hippt.

Anännänäs drabbades av språksvårigheter ju längre kvällen gick och ett antal tungvrickningar praktiserades. Knyppelfröken gick hem tidigt, hon skulle upp toktidigt för att åka på fotbollscup. Lillcheferskan var på plats och nu är det klart att vi kan vinterförvara vår båt på deras tomt. Mot lite gös. Storchefen lyste med sin frånvaro, han har flytt landet och ser till att Sverige gör bra ifrån sig i VM.

Tog, som jag lovat, taxi hem och var hemma i lägenheten kring halv ett. Där fanns jag min pojkvän framför text-tv med massa roliga fiskehistorier att berätta från kvällen.

Kommentarer
Postat av: knyppelfröken

SÅÅÅÅ mycket värt att gå upp toktidigt (05.15) för att åka på fotbollscup (men synd att avsluta en trevlig kväll lite för tidigt).
Första matchen i Aroscupen vann sonens lag, Triangeln, med 5-1 och min son stod för två av målen och ett underbart inlägg som resulterade i mål av lagkompis.
Mamman blev så himla stolt att det tårades i ögonen.
Blev pojkvännen imponerad av att även du fått fisketrofé? Serverades det fiskfrukost på sängen?

2006-06-17 @ 22:03:59
Postat av: Kicki

Han blev imponerad av hur fin fisken var och konstaterade, precis som ni gjorde, var den skulle sättas upp.
Fiskfrukosten gick om intet på grund av sovmorgon, tur till båten och inkommande barn på annan ort. Däremot fick vi avnjuta fiskeftermidagslunch på varsitt håll.
Svårt att hålla tårarna borta när det gäller ens egna barn.
Hur har det gått med Berlinmuren?

2006-06-18 @ 19:54:56
Postat av: knyppelfröken

En sten finns med från Berlin, såvida den varit del av den historiska muren eller inte ska vara osagt. Sonen är tuff i förhandlingen så vi har fortfarande inte kommit överens om priset...

2006-06-19 @ 07:18:13
Postat av: Kicki

Finns hopp för honom som affärsman OCH fotbollsproffs alltså. Framtiden är säkrad!

2006-06-19 @ 08:23:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0