Basketträningsrapport, träning nummer 2

Glad i hågen, gav jag mig iväg till hallen en halvtimme för tidigt. Förra gången kom jag till träningsstart och hade ingen aning om vad jag sysslade med. Såg nu till att jag hade bra tid att bli vän med bollen. Bestämde mig för att sätta 50 skott. Efter 42 i korgen tappade jag fokus och missade elva raka. Satte sedan ett närskott innan jag gick upp till straffkastlinjen och hade för avsikt att sätta sju straffar.

Jag SATTE SEXTON I RAD! Sen tappade jag fokus.

Sen började träningen. 19 glada pojkar och flickor svettades ihop i 90 minuter. Bara uppvärmingen satte igång hjärnverksamheten så det luktade bränt.

Tre lag med sex spelare i varje (ett lag var sju), spelade tokmånga matcher till fem bollar i korgen. Vårt lag vann bara en match, men hade väldans kul ändå. Laget med Blixten, Ringklockan och Hårbollen hade lite fysiska fördelar, om man nu kan säga så. Fast det gjorde inget. Mitt lag vann en match.

När man sällan tränar och har en son som älskar att panta, så saknas det vattenflaskor i detta hem. Varken sportiga flaskor eller tomma läskflaskor gick att finna. Man tager vad man haver:
23223-148

Träning om en vecka igen!

Kommentarer
Postat av: Lotten

Hårbollen och Blixten förstår jag -- men vem är Ringklockan?

Och var inte så blygsam! Berätta att du även på basketplanen är VBK.

2006-06-21 @ 21:59:21
URL: http://www.lotten.se
Postat av: Lotten

Förresten ... visst är det mina fysiska föredelar du menar?

2006-06-21 @ 22:02:39
URL: http://www.lotten.se
Postat av: Lilla O

Vill härmed meddela att mitt lag, där även muskelkvinnan ingick, vann
samtliga sina matcher. Vi var TRE spelare på fyrtio+ och en tolvåring. Pah!

2006-06-21 @ 22:03:11
URL: http://www.bastisgrannen.blogspot.com
Postat av: Kicki

Lotten: Ringklockan på englska heter....

Inte blygsam, oiform bara.

Lilla O: De andra i laget var väl om jag inte minns fel, just Blixten, Hårbollen och Ringklockan?

Inlägger ni alltid i tandem förresten?

2006-06-21 @ 22:11:17
Postat av: Lotten

Ah. Engelska. I see.

Tandeminlägg? Du vet ju att vi sitter här med varsin dator i knät i rummet med det blommiga plastgolvet. Den ena vet inte vad den andra gör.

2006-06-21 @ 22:44:00
URL: http://www.lotten.se
Postat av: Gudmodern

Träning i all ära, men ikväll måste det även komma fram att Gudmorsan gjorde ett fenomenalt inhopp i barnvaktandet. Yeah!

2006-06-21 @ 22:52:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0