Once upon a time..

Den här basketkorgen, väckte mitt stora basketintresse.
23223-168
Sommaren mellan årskurs 6 och 7 (1989) stod jag vid denna korg och skottränade och skottränade och skottränade. KW och Eld-Jörgen tog min returer och hjälp vad jag sköt! En hel sommar hjälpte mig upp på höga korgar med stor boll (dambollen kom inte förrän två år senare), jag lärde mig skjuta straffkast med ett snitt på 9 av tio, jag lärde mig skjuta treor, vilket resulterade i hopptreor på högstadiet.

Själva basketplanen (som ligger vid min låg- och mellanstadieskola) var inte då och är inte idag, nån avancerad, häftigt plan direkt.
23223-167
Tjänstgör i vänstra hörnet som skateboardpark och jag är tveksam till att det spelas så mycket basket där alls. Dock hittade jag en boll i gräskanten så någon kanske står där och tränar skott på kvällarna.

Basketkarriären som jag drömde om, fick aldrig fart. Knäskada efter årskurs nio och inte psyket att rehabilitera mig direkt, gjorde att drömmen, förblev bara en dröm. Skottet har jag dock kvar, basketintresset och minnena...

23223-166

Kommentarer
Postat av: Anonym

Närjag ännu var gift och bodde i litet vitrappat hus ute på landet, brukade sonen och hans kompis skjuta handbollsstraffar i vår hall.
Jag var vansinnig!
Tavlor föll i golvet och glaset kraschade .. spegeln knäcktes .. blomkrukor dråsade omkull .. pelargoniekvistar bröts av!
I timmar stod dom där.
Bytte av varandra.
"Nu är din tur!" och så skratt och dunsar.

Men det lönade sig.
Sonens kompis är nu alldans målvakt i Köpenhamn och jag hävdar att om han blir ett stort proffs, bör åtminstone 10% tillfalla mig, som stod ut ..-)

2006-07-04 @ 10:49:00
URL: http://www.cikoria.blogspot.com
Postat av: Muskelkvinnan

Hurra! Nu vill vi höra om hur du drar ihop ett gammalt gäng och efter att högtidligen ha bytt nät på den stackars korgen sedan spelar 3-3 och du sätter alla långskott och vinner åt ditt lag.

2006-07-04 @ 11:19:06
URL: http://www.lotten.se
Postat av: Kicki

Jag och min bror brukade spela en mot en i köket, fast utan boll. Vi brukar båda både finta, dribbla och skjuta ensamma också. Utan boll inomhus.

Lotten: Tror inte det blir av. Iallafall inte på den planen. Däremot funderar jag på om jag kanske hinner med att åka med min bror till Nordanå och skotträna lite innan vi åker ner igen.

2006-07-04 @ 11:48:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0