Jag samlar på saker

Jag samlar inte på värdefulla tavlor eller gamla å nya skor eller antika möbler. Jag samlar på nostalgiska småsaker som för såna som inte var med, kanske verkar lite triviala.

Lego samlar jag på. Skyller på min lego-älskade son, men jag är minst lika skyldig.

Nintendo samlar jag på. Blir nostalgisk av Mario-melodin och vid blotta åsynen av en Zapper.

Mupparna som filmstjärnor samlade jag på som barn och har nu dammat av kollektionen och försöker komplettera, hittills utan vidare lycka.

Basketsaker samlar jag på.

Smurfar har jag också fått upp gnistan för.

De två senaste sakerna jag önskar tillägga till denna brokiga samling saker är en laktrits-smurf (som aldrig lanserades i USA, pga riskerna för rasistiska associationer, utan var där lila och kallades för "Angry").
23223-299

Är den inte fin? Ett tag var jag inne på att tatuera en sån här smurf på skulderbladet men jag är för harig.


Och idag ramlade jag på detta:

23223-297
Nån som minns? Jag bara ryser vid blotta åsynen. Zelda på Game & Watch! I och för sig så blir jag nostalgisk varje gång jag ser ett G&W, vilket som helst. Äger själv Donkey Kong (det orangea tvådelade) och Donkey Kong junior.


23223-298

Tyvärr ramlade jag på den på en amerikansk Nintendo-sida och inte på skolgården.

Dammråttor samlar jag också på förresten.


Kommentarer
Postat av: Bell

Åh käre tid, nu fick jag rysningar! Zelda var det bästa jag visste förr, min lycka var gjord när jag fick detta i julklapp..Apropå Super Mario, är oxå tokig i detta spel, och det frustrerande är att alla andra är ganska ointresserade av Mario och hans förehavanden. Döm min lycka när jag lyckades hitta Super Mario som ringsignal till mobilen:.)

2006-12-08 @ 16:17:44
Postat av: Kicki

Ojojoj. Har ett trettiotal spel till mitt NES: alla tre Mario, två Zelda, BallonFight, Ice Climber, Bubble Bobble, Hockey, Pro Wrestling. Listan kan göras lång.

Just nu sitter jag och Gudmodern och spelar Zelda - A Link to the Past på SNES. Har också ett N64.

Dags för en liten Nintendo-kväll kanske....

2006-12-08 @ 18:25:52
Postat av: Bell

Min helg är gjord! Berättade för min sambo om vårt gemensamma intresse...Swoooop - ut ur garderoben kommer en påse med Donkey Kong, Donkey Kong junior, Lifeboat, Mickey & Donald, Oil Panic och Samurai vs Ninja...Vad sägs om det!? Min sambo har oanade talanger...Nu är det bara inköp av batterier kvar, sen är det showtime:-)

2006-12-08 @ 22:58:54
Postat av: Kicki

Men hallå! Vilken sambo du har! Blir lite avundsjuk. Fast min särbo har batterier, i mängder. Dock inga spel.

2006-12-09 @ 06:31:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0