Vilken härlig jul

Har för första gången firat jul "på egen hand". Nej, nej, inte alls ensam, men helt utan släkt å familj å sånt. Eftersom Filip skulle fira jul med sin far i år, så har vi först nu (annandagen) åkt upp till mina föräldrar i det ljuvliga Skellefteå (som har 8 minusgrader och en halvmeter snö). Firade med pojkvännen och hans döttrar och det var helt underbart! Det enda som jag skulle vilja ändra på, är att jag gärna haft Filip där. I övrigt var min julhelg makalöst superhärlig.

Tokmörkt utanför fönstret, Filip leker med sin 1,5 åriga kusin samtidigt som mim far (barnen morfar) lyssnar på tv på hög volym (tror han sover) i samma rum. Min syster och svåger läser varsin bok, mor min har somnat på soffan i samma rum där det lyssnas på tv och leks och min bror vilar. Total avkoppling kan man kalla det.

Fler rapporter senare. Imorgon ska det ätas lunch på Frasses. Ni som vet vad det innebär, förstår hur mycket jag längtar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0