Små gubbar har invaderat mitt vardagsrum!

Eller som sonen så fint uttryckte det vid frukostbordet:

- Mamma, jag tycker att det är väldigt mycket soffor och bord i mitt legorum.
23223-635

Jag kan inte annat än att hålla med. Vårt fd. vardagsrum har tappat sin funktion och numera bor där ett hundratal små gubbar som sköter om sin lilla stad. Där har de brandstation, polisstation, vårdcentral, café, dykcenter, semesterparadis, bostadshus, basketplan, zoo och bank. För att inte tala om alla vägar, väghållningsfordon, bilar, traktorer mer mera.

Det senaste tillskottet som Sexåringen byggde klart i morse var ett passagerarflygplan som är 58 centimeter långt.
23223-636
Han har själv samlat ihop alla femhundra kronorna, så nu ekar det tomt i sparbössan så när som på 50 öre. Det eländiga med att han nu blivit stor och samlar ihop egna pengar och köper lego, är att han nu inte längre behöver min hjälp. Jag får liksom inte vara med och bygga...

Det stora passagerarplanet har just landat säger ryktena från legorummet, men det är tydligen kö till flygplatsen. Ett annat plan har också just landat och det verkar som om det varit jordbävning i den lilla staden eftersom planen har svårt att ta sig hela vägen fram.
23223-637
Jag har just fått anställning i den räddningsstyrka som ska röja upp i röran och se till att båda planen tar sig hela vägen fram med passagerarna.

Ja. Det är väl bara att börja att jobba. Undrar om jag får OB-tillägg med tanke på att klockan bara är 08.50 denna söndagsmorgon?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0