Ont, det gör ont, men det går....

Jag har ont i kroppen. Det gör ont här. Och här. Och här. Och här. Och här. För att inte tala om här!

Ligger jag stilla i min sköna säng, så känner jag inget alls. Betyder det att jag borde ligga kvar? Jag känner väldigt mycket att jag har fötter, vader, lår, mage, axlar och otroligt mycket rygg. Igårkväll redan infanns sig denna ömhet när jag skar middagpizzan.

Vad tusingen har jag gjort? Slagsmål? Överkörd? Sprungit från bovar? Japp. Alltihopa. Jag har slagits, blivit överkörd (påsprungen) och försökte springa ifrån såna däringar som vill ha fast mig.

Kort sagt så har jag tränat med damlaget. Inte alls mitt kära damer B som spelar i division 3 utan det där damlaget som spelar i ligan.

Vid ett svagt ögonblick i somras lovade jag Snus-Per att komma till någon träning och sparra lite mot min landsmaninna, det vill säga, Centern från norr. Helt plötsligt kommer de på att nu är det dags och vi bokar in ett lämpligt datum då jag ska "spela lite försvar" på Centern.

Jo just det. Först säger Maken att jag ska se till att vara ordentligt uppvärmd, så jag är med på uppvärmningen, iallafall första övningen. Sen kan jag säga att jag var väldigt nöjd och skulle kunna gå hem.

Sedan kommer Headcoach och säger att jag behöver vara med på tre mot två (niomanna) eftersom annars kan de inte köra övningen. Direkt på det skjuter vi tio straffkast. Jag missar första och sätter sedan tio raka. Fast den sista räknas ju inte.

Sedan ÄNTLIGEN! Nu ska jag få spela försvar. Och anfall. 1-1 i rotering på tre. Så jag får stångas (bokstavligt) med Centern och min försvarare är en snabb och ettrig sak. Vid ett par tillfällen påstod Snus-Per att det såg ut som slagsmål.

Nu ska vi spela 5-5. Om jag inte är med så blir det ju bara 4-5 och det blir ju tokigt. Men vi ska ju bara köra på en korg. Fast försvaret ska breaka på andra korgen. Jag som 5:a ska alltid ta in bollen.

Tur att det bara är 20 minuter kvar och vi spelar hela tiden.

Kan säga att det tog ett tag innan benen bar igen och händerna slutade skaka och jag kom mig in i duschen...

Det värsta är, att det var sjukt roligt! Tror jag ska träna på torsdag igen!

För övrigt så gjorde Big Smile en Clyde Drexler igår på träningen efter, hon hade på sig två högerskor precis som Clyde hade två vänsterskor på en shoot around i Barcelona 1992.

Kommentarer
Postat av: Ewa

Åhå, centern från norr! Visst är det J?
Jag har en gång i tiden vickat på skolan där hon och hennes storasyster gick. (I storasysters klass.) Och på deras fritids.
Så för mig är systrarna rätt små. Typ möjligtvis mellanstadiet. Inte alls vuxna. Och inte alls i center-storlek!

2007-09-05 @ 12:04:54
URL: http://ewas.blogsome.com
Postat av: Muskelkvinnan

Det här är precis hur coolt som helst: vi i damer B levererar spelare på löpande band till både herrar A och damer A!

2007-09-05 @ 14:51:20
URL: http://www.lotten.se
Postat av: Kicki

Ewa: Helt rätt. Själv har jag coachat mot hennes storasyster K.
Muskelkvinnan: Jättecoolt! Är det inte den vägen karriärstegen ska gå? Från B-laget till A-laget?

2007-09-05 @ 16:58:31
Postat av: Cecilia N

Oajajajajbuff!
Här sitter jag alldeles ostretschad och surfar och inser hur ont jag kommer att ha imorgon. Och på söndag!
Vicken miss ...

2007-09-07 @ 22:59:09
URL: http://cessistickar.blogspot.com/
Postat av: Bästisgrannen

Aj, aj, aj, aj ...

2007-09-07 @ 23:39:09
URL: http://bastisgrannen.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0