Hur tänkte du nu?

Den frågeställningen har jag lärt mig att jag ska använda istället för:

- VARFÖR gjorde du så där?

Vilket låter sunt. Den man frågar hamnar inte i försvarsställning och kanske får man ett lite klokare svar.

Detta har jag lärt mig på kurs på jobbet. En kurs vi går på varje vecka med arbetslaget, vi får hemläxor och tankeställare. Otroligt bra för mig personligen eftersom jag lär mig tänka annorlunda och vrida på saker och hamna utanför ramarna.

Denna fråga skulle jag vilja ställa till tre olika personer just nu.

Jag skulle vilja fråga lastbilschauffören som under bästa morgonrusningen på E20, väljer att sakta, sakta, köra om en annan lastbil under de tre kilometer motorväg som finns mellan ena avfarten och andra.

- Hur tänkte du nu?

Jag skulle vilja ställa samma fråga till den äldre dam som utan vidare förvarning släpper in en bil i rondellen, där vi båda befinner oss, med hjälp av högerregeln.

- Hur tänkte du nu lilla vän?

Frågan går också denna morgon till den person i den vita Golfen som försökte bromsa sig ut på motorvägen...

- HUR TÄNKTE DU NU EGENTLIGEN????

Den braiga kursen på jobbet har också fått mig att oftare tänka på att uppskatta allt bra jag har och alla runt mig som får mig att trivas.

Tack arbetslaget för att ni står ut.

Tack andra fritidset för att ni låter mig jobba på cirkus.

Tack Knyppelfröken och Änännänäs för att ni ger mig outtömligt med bloggmaterial.

Tack Lilla O för att du får mig att laga god mat.

Tack Maken för att du är du och för att våra ogemensamma barn är så otroligt rara.

Tack alla byggjobbare som ser till att jag slipper ha tillgång till min balkong i hittills fem veckor.

Tack hundägaren för att du inte plockade upp efter din hund utan lät min sko göra det istället...

Kommentarer
Postat av: Bästisgrannen

Visst gör vi VM-god mat:) Med en kokbok i handen och smarta ideér gör vi grymt god mat. Köttgrytan smakade "fett" gott.

2007-10-18 @ 20:17:59
URL: http://bastisgrannen.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0