Jag har köpt ett hus!

Eller jag har hittat det hus jag vill köpa. VI vill köpa. Helt perfekt i mina ögon. Precis sån planritning vi letat efter. Liiite för liten tomt möjligen. Budet ligger just nu på 1 475 000 kronor. Mitt bud, i min fantasi, ligger just nu på
1 475 001 kronor. I verkligheten har jag inte alls lagt nått bud. Men huset är/var tokfint. Har nu, efter tretton bud-sms från mäklaren, erkänt att jag inte är intresserad....

Skrev ett mail till Muskelkvinnan där det stod:

">  Jag vill ha det där huset.
> Punkt slut."


Till svar fick jag:

"Punkt komma tankstreck du ska ju titta på andra hus som måste 
dräneras så att du och jag kan vandra i vallgravar. And you may quote 
me on this."

En gång när jag bodde i ett hus, dränerade vi det. I samma veva som hela grunden var blottad, ställde jag till med stor fest. Ett av nöjena på småtimmarna var just det Muskelkvinnan skriver: "vandra i vallgravar". Jag bjöd in till guidad tur i vallgraven. Minst en deltagare blödde på knäna efter turen och en var helt nerjordad på sin vita skjorta efter att ha testat vallgravsväggarnas rutschkanemöjligheter.

Förresten hade de tokfina tossor på visningen igår. Gula med texten "Läget?".

Kommentarer
Postat av: Muskelkvinnan

Och ... vaaaar är bilderna på tossorna?

Say after me:
Det var ett tråkigt hus som låg fel och dyrt var det också.

Repeat.

2007-03-07 @ 16:29:52
URL: http://www.lotten.se
Postat av: Anonym

Lycka till med husköpet men som det står på en banderoll i Scaniarinken: "Winning Stanley Cup is NOTHING compared to KVALSERIEN"

2007-03-07 @ 20:26:32
Postat av: EssKåaren -ska det vara

Lycka till med husköpet men som det står på en banderoll i Scaniarinken: "Winning Stanley Cup is NOTHING compared to KVALSERIEN"

2007-03-07 @ 20:27:12
Postat av: Kicki

Muskelkvinnan: Ska ta bild av tossorna idag och publicera.

Essesskåaren: HUUUR kan du ens nämna ordet kvalserien? Jag har sorg fattar du väl.

2007-03-08 @ 05:57:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0