Är goda råd dyra? (Tävling!)

Nej, nej. Tycker oftast att jag alltid får goda råd från höger och vänster helt gratis och till och med oefterfrågat. På min andra möhippa, fick mina kollegor chansen att ge mig ett gott råd på vägen och jag fick ett antal, både bra och mindre bra. Ett råd förstod jag först inte (ingen annan heller), Spikskon försökte få det att handla om "händerna på/under täcket" men blev snabbt tillrättavisad av Anännänäs. Men efter en stunds förklarande av rådgivaren så greppade nästan alla. En repetition fick vi på avslutningsdagen av Husbyggarn, hans version blev dock lite större.

Vad var nu detta råd? Jo, Annänänäs rekomenderade att jag skulle "stoppa händerna i bäcken", vilket jag idag gjorde:
image537
Jag tog med min kamera och Storasyster (den vänstra skuggan) och promenerade till Rengårdsbäcken, bara ett stenkast från sommarstugan. Där klättrade jag ner för sluttningen, satte handen mitt på myr-E4:an och slutligen hade jag nått mitt mål: att få stoppa händerna i bäcken.

Nu hade rådet en större undermening än att jag skulle leta bäckar hela mitt liv och tvätta händerna i dem, men jag har bokstavligen iallafall följt ett av råden jag fick!

Vad betyder nu: "Stoppa händerna i bäcken"? Kollegor närvarande vid möhippan får inte alls svara rätt, men gärna fel. Första pris blir ett grogg-glas!

Kommentarer
Postat av: Muskelkvinnan

Jomen.
Ett känt faktum är att fekalier, exkrementer och njurarnas utsöndringsprodukter är god näring för uttorkad hud. Vackra, icke uttorkade händer med liljevit hy är ett måste för en gift quinna.
Bäcken finns på sjukhus och används som pottor.
Jahaja.
Är det innehåll i grogg-glaset?

2007-06-18 @ 11:00:26
URL: http://www.lotten.se
Postat av: Anännänäs eller nåt`

Hur kändes det och då menar jag......hur kändes det? Antagligen behöver du gå dit igen för att fatta... söka lugnet och uppleva känslan av kallt vatten som gör tanken klar och själen... ja du vet. Fast jag vet inte om du förstår det där....än. För vissa behöver sådana här djupa filosofiska tankar tid att sjunka in. Här kommer en bra filosofisk tanke till, fundera på den du. "Den längsta och kortaste resan är mellan hjärtat och ögat. När manniskans kropp är för liten skrattar och gråter hon" Inte riktigt lika
bra men ändå bra. Alltid lika närvarande... Kram

2007-06-18 @ 11:36:43
Postat av: Kicki

Muskelkvinnan: Självklart är det innehåll i glaset! Japan-sprit fyllt till bredden!
Anännänäs: När jag väl tagit mig ner till bäcken, efter granris i tofflorna, myror på armarna och stickor i rumpan, kändes det riktigt skönt. Ska hitta ett bättre ställe att klättra ner på resten av sommaren. Du är välkommen upp att prova när du vill!

2007-06-18 @ 14:14:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0