A trip down memory lane - sommaren 1992

Igår fick jag en nostalgitripp av gigantiska mått. Hamnade helt plötsligt 15 år tillbaka i tiden.

Sommaren 1992.

Det var den sommaren som Bromma flygplats åter öppnades för internationell trafik och Lasermannen greps. Det var den sommaren som OS gick av stapeln i Barcelona och Dream Team sopade banan med all konkurens.
23223-387
Bara en månad tidigare hade Jordan och Pippen tagit Chicago Bulls andra raka seger i NBA. Sviten skulle bli tre samt tre återkommande två år senare.

Det var då man kunde ha antingen LÅNGA strumpor eller KORTA strumpor i sina basketskor.
23223-386

De långa är av model 747:
23223-384

Och de korta hette King Tube.
23223-385

Dagens korta strumpor kan kasta sig i väggen. Har två eller tre par King Tube kvar som används flitigt. Tyvärr går de inte längre att beställa i Sverige, men i USA finns de fortfarande.

Det var då Reebok lanserade Reebok Pump, skon som gick pumpa upp.
23223-382

- Men kom igen nurå! Hur hamnade du här?

Jo. På träningen igår, var vi tre gigantiska centrar: Ringklockan, Kapten och jag själv. Hamnde glatt på andra laget, det vill säga utan de andra två giganterna. Fick spela mot Kapten hela träningen och skapligt jobbigt. Hon år urstark och springer och springer och springer. Fast hon säger att hon inte orkar.

Helt plötsligt sliter det till i magtrakten. KRAMP! Jag är tydligen inte tränad som jag var för 15 år sedan. DÅ palalde jag massor med fys och spring och slit. Men i juni 1992, på Rikslägret i Södertälje, andra dagen, DÅ hade vi sjukt tung fysträning och krampen i magen satt som handsken på handen. Precis samma känsla som igår.

Då, som 15-åring basketspelare såg jag ut så här:
23223-377
Det är jag som gapar och har nummer 15 (fast det ser ut som 5).

Tittar man riktigt noga på skorna hos nummer 12 (fast det ser ut som 2), har hon ovan visade Reebok Pump på sig. Nummer 5 testade ena skon andra dagen (den där tuffa fysdagen då jag fick kramp i magen) och ramlade genom två tvättlinor i klassrummet där vi bodde och landade på ett handfat. Resultatet blev fyra spruckna revben och fem dagar på sjukhuset.

Kramp i magen fick även Sanna från andra länet. Hon fick dock morfin för att krampen skulle släppa. Det fick inte jag. Varken 1992 eller 2007.

Kommentarer
Postat av: Muskelkvinnan

Jag kanske inte är en gigant. Men jag har i alla fall långa strumpor. (Som när de är nytvättade påminner om mumifierade lik i mossar.)

2007-02-20 @ 15:56:24
URL: http://www.lotten.se
Postat av: Kicki

Mina påminner också om mumier. Hopplöst att det inte går köpa nya i Sverige.

2007-02-21 @ 06:30:15
Postat av: B

Det glädjer mig verkligen att det itne bara är jag som förälskat mig i Wigwamsen!

Satt och sökte på nätet och trillade in i din blogg... hehe, man kände sig ju nästan som hemma!

Jag köpte lokala basketklubbens hela förråd med Wigwams för massa år sen, då dem inte var "poppis bland ungdomarna längre"...

Jag har vårdat dem ömt och endast använt dem vid speciella tillfällen... men tiden går och sätter sina spår, och nu är dem rätt sorgliga.

Jag hoppas du ser min kommentar och att den uppmuntrar dig till att fortsätta använda dem, och kanske det rent av kan komma några tips via mail VAR man skall kunna få tag i dessa i nuläget!

...din USA-länk verkade lite förlegad, jag hittade iaf inga där... tyvärr.

2009-07-20 @ 08:09:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0