På turné i min studentstad

I tisdags packade jag in Femåringen och Gudmodern i bilen och körde i ottan till Uppsala. Redan innan Strängnäs tjatade Femåringen om att han faktiskt ville hem och inte alls åka till dumma Uppsala.

Väl på plats vid tio-snåret bevistade vi Lillebror tillika Elitidrottsmannen på skotträning. Basket alltså. Femåringen var sur för han fick inte springa runt på golvet i hallen utan blev elakt tvingad att leka på läktaren. Gudmodern höll på somna av tristess och jag bara njöt av att se träningen.

Sedan tog vi en sväng hem till Lillebrors andra-hands-lägenhet (som för övrigt var riktigt fin) och sen skyndade vi ner på stan för lunch med Storasyster, Svåger och två söta syskonbarn. Att vara sju personer som vill äta lunch tillsammans med två barnvagnar i en studentstad vid lunch-rusning är lättare sagt än gjort. Efter många om och men röstades Femåringens McD-förslag ner och vi hamnade på en lite hipp lunchrestaurang, vid ett bord avsett för max fyra brickgäster. På ena sidan klämde jag, Femåringen och Lillebror in sig på den höga barstolssoffan och på den andra Gudmodern, Storasyster, Tvååringen och Svågern. Funkade bra. Tror dock att vi skrämde bort alla andra gäster med diverse sångövningar och Tvåringens nässallad.

Eftermiddagen spenderades hos Kusinens man (Kusinen själv jobbade) och deras två barn, Treåringen och Ettåringen. Nu skulle det fikas. Som på cirkus. Fyramånaders systerdottern var glad, Ettåringen, Tvååringen, Treåringen och Femåringen kastade sig över bordet och vindruvorna och bullarna. Lillebror suckade och fick ont i huvudet. Ännu mer suckade han när han sattes på att läsa en lång barnbok på rim för Treåringen. Ganska snart upptäcker vi andra att rimmen inte alls rimmar och att Lillebror glatt hoppar över så mycket som möjligt eftersom Treåringen inte alls hänger med.

Kvällen på match i samma hall som träningen på förmiddagen. Lillebrors lag vann och han spelade grymt försvar. Jag har lärt honom allt jag kan.

Femåringen låg i första halvlek i mitt knä och sjöng: "Ingen kan kicka boll som han, ZLATAN, ZLATAN!" och i andra halvlek kom han på att han var trött och grät. Gudmodern mutade så gott hon kunde med godis, jag köpte en tröja med Lillebrors lags logga på. Femåringen blev nöjd.

Bra dag i Uppsala. Kul att vara åter i min kära studentstad. Väcker lite minnen till liv när man traskar runt där eller bara körde bil uppför Carolina-backen. Räknar med att snart vara åter.

Mot Sherwood-skogen!

Kommentarer
Postat av: Muskelkvinnan

Kan du inte pluppa in en länk med någon armmuskelbild på Lillebror eller kanske i alla fall lite statistik?

(Jag har förresten också lärt min bror allt han kan. Tyvärr, för sedan glömde jag allt eftersom han liksom funkade som en back up.)

2006-10-26 @ 09:19:44
URL: http://www.lotten.se
Postat av: Inga

Diggar :)

2006-10-29 @ 09:51:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0