Hur har man kjol?

Jag har kjol på mig idag. Det är skitsvårt. Jag kan inte köra bil för det blir väldans kallt på insidan av låren. Ihop med knäna så kan jag inte styra för mina långa ben tar i ratten. Händerna vet jag inte vad jag ska göra med, inte mobil, nycklar eller lappar heller. Ficklösa kjol. Man kan ha handväska, men handväsketräsket har jag inte hamnat i ännu. Dröjer troligen ett par år. Att sätta mig ner gör jag som en elefant. Kan liksom inte koordinera kjol, ben och balans. När jag väl landat på stolen sitter kjolen som korvskinn runt benen och jag får sitta och vicka mig fram och tillbaka för att benen ska få lite andrum. Hur sitter man då i kjol? Ihop med knäna? Ben över andra benet? Känner mig som ett miffo.

Behöver kjolträna precis som Filip behöver lekträna.

Kommentarer
Postat av: Lotten Bergman

Ja! Jag kunde inte ha uttryckt det bättre! Särskilt det där med att det blir kallt om låren i bilen -- och mina ben är ju inte hälften så långa som dina!

Dessutom är jag ett dåligt kjolföredöme för döttrarna. Jag och tolvåriga dottern är urkassa på kjolhantering, medan sexåriga prinsessdottern skiter i allt och uppträder med sina miljarder rosa klänningar, kjolar och tyllsvep som vore hon en bresande dansös på en top less-bar.

2006-06-09 @ 13:39:34
URL: http://www.lotten.se
Postat av: Kicki

Filip skryter om mig på dagis. Jag fick gå runt bland alla barnen när jag hämtade honom och visa upp mig. Barnen uppmanades (av Filip) att känna på mitt halsband, min kjol OCH mina ben. Filip är sååå stolt över att hans mamma är sååå fin.

2006-06-09 @ 14:31:35
Postat av: Semestertanten

Tyckte du passade alldeles förträffligt i kjol!!
I sommar ska jag också ha!
Semesterhej

2006-06-09 @ 23:18:42
Postat av: Kicki - osemestrad

Semestertanten alias Moppetanten: Tack. Prata fredag nån dag? Är gräsänka hela veckan.

2006-06-10 @ 21:17:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0