På snabbvisit i storstan

Ett dygn i storstan. Har hunnit med att träffa Elitidrottskvinnan, Gudmodern, deras mor, far, fastrar, farbror, två kusiner och en gammal basketbekanting.

Har nyss avnjutit den traditionella måltiden på Frasses. Denna gång tillsammans med Lilla O, Grannen (som visade sig vara dotter till min storasysters klassföreståndare som hon hade på gymnasiet) samt Lilla O:s barn som blivit tokstora! I Norrland äter man hamburgare med bestick, så både jag och Lilla O tog glatt varsina par och hon gav också till sina barn. Ingen av dem förstod varför mamma prackat på dem kniv och gaffel: dottern petade tänderna med kniven och sonen stack fast gappeln i propellrarna på leksakshelikoptern (som fanns med som leksak i alla barnens barnboxar) och sprang runt och flög. Min fyraåring tyckte det var väldans kul så han härmade efter. Stackars bordsgrannarna i övre medelåldern.

Dator saknas ju som sagt i sommarstugan, dock hittade min son denna på vinden:
23223-169

Vi har övat på att skriva alla figurer i Mario Kart: Yoshi, Mario, Wario, Luigi, Toad, Peach, Bowser och Donkey.

Färgbandet är lite slitet, så man får ta i för kung och fosterland för att bokstäverna ska synas, så det är inte bara en skrivmaskin utan också en styrketräningsmaskin!

Kommentarer
Postat av: Helena

Den här bilden får mig att tänka på när mina datorvana barn såg någon skriva på skrivmaskin för första gången. Deras reaktion: Wow, de har datorer utan skärmar! Och papperet kommer direkt ur tangentbordet!

2006-07-13 @ 23:07:39
URL: http://oversattarbloggen.blogspot.com
Postat av: Kicki

Min snart tvååriga systerdotter säger "DATA" när hon ser skrivmaskinen.

2006-07-14 @ 07:11:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0