Torsdagens träninglek

Leken gick riktigt bra och båda grabbarna verkade riktigt nöjda. Några intressanta saker hände dock under de två timmarna som de umgicks:

- Den treårige lekledaren försökte nästla sig in på fyraåringens dagis, efter att han upptäckt att det fanns barn där också och han konstaterade att på hans eget dagis var det två flickor som inte var snälla och bara kallade Amanda för liten. Vem är Amanda? Fråga mig inte, jag fick inget svar.

- Två superhjältar kräver inte två superhjältekostymer. Det går samsas. Dock inträffade två klädbyten när treåringen skulle bli Spindelmannen, Filips t-shirt var så varm att han var tvungen att ta av den och ta på sig en annan t-shirt. Byxorna? Borta sen länge..

23223-58


-Grannen under ringde och tyckte att killarna sprang runt och lekte för mycket så hon faktiskt inte kunde ligga och ta det lugnt och läsa en bok. Detta klockan 17.30 på skärtorsdagen.

- Samma granne får dåligt samvete och knallar upp en trappa, ringer på dörren och sträcker fram en chokladask som hon vill ge till killarna för att de inte får leka....

Treåringen är hjärtligt välkommen åter, grannen inte.


Kommentarer
Postat av: Lotten Bergman

Min son (den något mindre på bilden) är alls inte upprörd över grannens beteende. Jag är däremot å dina vägnar fullständigt rasande. Att inte få LÅTA LITE (liiiiiiite!) även om det är skärtorsdag är helt vansinnigt. Må grannen - chokladask eller ej - fara åt pipsvängen.

2006-04-16 @ 00:48:03
URL: http://www.lotten.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0