Fläskplättar och fotboll

I tisdags skulle vi äta småplättar till middag, sonens val. Tycker de är "omatiga" så jag kastade lite bacontärningar i smeten. Bjöd över Filips gudmor på middag. Denna dag hade både gudmodern och Filip väldigt svårt att äta efter att gudmodern kommer på att vi äter "fläskplättar". De båda skrattar så de kiknar och jag fattar inte det roliga. Fortfarande. Filip kommer på "fläskpinnar" och de fortsätter skratta. Oj vad roligt.

Har två dagar denna vecka sett ovan nämnda gudmor, spela fotboll på gräsmatta. Mäkta imopnerad, fast igrå kom hon på att hon kunde ju bli smal om hon fortsatte så här, så hon satte sig på en bänk och rökte istället.

Sommarens semester i Skellefteå kommer allt närmare. Idag tog jag beslutet att åka nattåg istället för dagflyg och kommer då undan femtonhundra kronor billigare. Ska bli spännande. Är bara hoppas att det inte kommer nån stackare och vill sova på överslafen i vår sovkupé. Tåget går för övrigt raka spåret från Eskilstuna till världsmetropolen Bastuträsk. Tar bara 13,5 timmar.

Kommentarer
Postat av: Miaderia

Det är väl inte många i den här delen av Sverige som varit i Bastuträsk, men jag har varit i metropolen. Det du!

2006-04-27 @ 14:14:53
URL: http://www.miaderia.sprayblog.se
Postat av: Lotten Bergman

BYTE I BASTUTRÄSK! skrek alltid min farfar eftersom han hade jobbat vid järnvägen.

2006-04-27 @ 17:32:59
URL: http://www.lotten.se
Postat av: Kollegan Essesskåaren

Fläskplättar låter väl gott! Skulle jag gärna äta... Får säga åt gudmor att sluta röka och äta istället... Lite fläsk rensar magen...

2006-04-27 @ 21:31:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0