Fler och fler tar cykeln. Vem tog min?

Under min studenttid i Uppsala, bodde vi nästan granne med "Cykelmannen".  Han samlade ihop trasiga cyklar och bygde ihop nya. Alla stod, kanske 30-40 stycken, snyggt uppradade i cykelställ utanför hans lägenhet och alla var ihoplåsta med en lång vajer.

Efter att ha tagit bussen och promenerat den första terminen, tog jag mig i kragen och köpte en cykel av Cykelmannen. 500 kronor fick jag betala för en snyggt röd Intersport-damtralla. Denna levde jag med i tre år och den tog mig runt i Uppsala, dag som natt.

Den fick givetvis också flytta till Eskilstuna med mig, men det tog inte mer än någon månad, så tyckte någon att den behövde min röda Intersport bättre än jag. Och sedan dess är cykeln borta. Ärvde min farmors damtralla för fem år sedan, men inget slår min Intersport. Är man 190 cm lång, behöver man lite mer cykel än 165 cm lång farmor och nu jagar jag en bättre begagnad, dam- eller herrtralla (heter det "tralla" om karlcyklar?) som kan ta mig runt i Eskilstuna, dag som natt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0