Precis som när jag var ung! (Uppdat.)

Allt är precis som förr. Nästan. Förrutom att jag är ensam framför tv:n. Sonen förbarmade sig dock på måndag morgon och satte sig snällt bredvid sin mor 05.15 och tittade.

Har dock svårt att tro att varken Maken eller Sonen stiger upp med mig imorgon 03.00 och tittar på basket. Imorgon sänds alltså tredje matchen (i bäst av sju) i NBA finalserien. Boston Celtics möter Los Angeles Lakers och de förstnämnda leder med 2-0 i matcher.

Min make påstår att han inte vet någon annans fru som stiger upp fem timmar innan de ska börja jobba för att titta på basket på tv.

Som tur är, behöver jag bara stiga upp 3,5 timmar innan jag börjar jobba på fredag för att se match nummer 4. Då börjar jag nämligen 06.30!

Dags att  sova!

Uppdatering.

Väckaren ringde 03.00. Då sändes fortfarande EM-magasinet på tv. Kvart över tre startade matchen och vid min sida satt Maken, glad och vaken och vi längtade efter en bra match. Som uteblev. Inte matchen i sin helhelt, men braigheten. Möjligen en bit i tredje perioden då Maken duschade, kunde gå in under kategorin "hyffsad iallafall", men annars var det lite för lite lagspel och för mycket fouls och få skott i korgen. Och, till mitt stora förtret, vann Lakers matchen med 87-81. Boston leder nu alltså bara med 2-1 i matcher, istället för 3-0 som jag hade hoppats på.

Match på fredag igen! Nån som vill hålla mig sällskap?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0