Besiktningen är äntligen klar!

Nej, nej. Inte den på bilen heller. Fortfarande är "vänster bak, hjullager, glappt". Jag förstår inte vad felet är och dörför ska grabbarna på Bilverkstan fixa det imorgon. Och byta olja, för det kan jag inte heller.

Besiktningen som äntligen är klar är den på Sexåringen! Har ni glömt? Läs här!

Idag, med sin mor och far i släptåg, spatserade han in till skolsköterskan och sa:

- Hej! Du satt vid nästan mitt bord och åt lunch idag. Vad är det där? Får jag kolla synen idag? Jag tycker inte om hundar men jag gillar katter. Får jag gå nu?

Sedan svarade han med skakningar och nickningar på alla frågor, han gick på utsidan av fötterna och hoppade på både vänster och höger ben hela vägen till sin far.

Sedan vägdes han med glädje och mättes i ett annat rum utan kra på sällskap av sina föräldrar.

När piloträjserglasögonen för syntestet togs fram, kastade han sig över dem och började rabbla bokstäver och sköterskan styrde om så båda ögonen fick prova och Sonen fortsatte bubbla alfabetet.

22 minuter. Planerat 30 minuter enligt kallelsen. Jag hade räknat med MINST 50 minuter.

Så nu är fyraårskontrollen dokumenterat avslutad. Vilken lättnad.

Skulle själv nu behöva besiktas. Svettas och fryser samtidigt som hjärnan är inbäddad i bomull och öronen fyllda av sus. Tre timmars kvällsmöte väntar. Kan det bli bättre?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0