Ett gott skratt förlänger livet

Om ett gott skratt förlänger livet, så kommer de nio kollegor som slöt upp på pajkväll hemma hos mig, leva ohyggligt länge.

Jag och Maken värmde upp med en härlig fisketur på Mälaren. Änännänäs ringde och var ännu en gång bekymrad över hur mycket paj jag egentligen hade tänkt att alla skulle laga till kvällen och om hon inte kunde ta med sig något annat. Sagt och gjort, kex och ost till efterrätt.

Jag kommer alltid på mig själv i efterhand när jag bjuder in till fest, att jag bara bor i tre rum och kök. Man kan egentligen inte bjuda in hur mycket folk som helst, speciellt inte på middag. Men finns det hjärterum, finns det stjärterum. Knyppelfröken gjorde det enda rätta, hon tog en ficklampa med sig för att hitta någonstans att sitta.
23223-649
8 olika pajer, både mat-och efterrättspajer och massor att dricka. Kan det bli bättre?

Asgarvet och Moppetanten (som båda gjort slut med "loggen" respektive "glöggen" ett antal gånger), länsar kylen. Moppetanten har hittat After Shocken som stått på kylning.
23223-648

Senast den 40%-iga kanellikören var framme, tappade en i sällskapet sin "hunga". Denna gång satt alla tungor fast, men Spikskons kinder försvann mysteriskt. Två i sällskapet spottade panikslaget ut de dyra dropparna i slasken.

Sedan begav sig de flesta in i dimman.
23223-650

Samtalsämnena spårade ur, skratten ekade och kollegorna turades om att bryta ihop. Asgarvet tog timeout i köket och Änännänäs vek sig dubbel över stolen.
23223-652

Oj vad mycket roligt alla berättade! Motorcykeltanten berättade när hon.... Eller ja. Det kanske hon får berätta själv. Men EttanEtt berättade om när hon.... Njae. Kanske inte. Ja just det! Änännänäs berättade om en dröm hon haft... Asch. Inte den heller.

Någonstans spårade det ur. EttanEtt får avsluta denna hel-halv-pajkväll. Behöver jag säga något mer?

23223-651

PS: Sex olika sorters paj till frukost igår satt inte helt fel. Inte heller två sorter till efterrätt. DS


Kommentarer
Postat av: knyppelfröken

Behövs inte sägas mer, med tanke på antalet kommentarer =)
En skrattkväll som inte alls blev paj! Tack så mycket!

2007-10-12 @ 15:34:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0