My life is a videogame

Så här ser min vardag ut:

image487
Femåringen är Mario Kart-galning, vilket innebär att han gärna spelar spelet, både på Gamecuben, N64 och Supernintendo. Tyvärr är han riktigt bra och jag (Tv-spelsmamman) hänger inte alltid med. Iallafall inte på Cuben.

Numera spelar vi inte bara Mario Kart på tv-spel utan leker också spelet i verkligheten.

- Gudmodern, du fick en stjärna!
(varpå Gudmodern börjar småspringa och låta)
- Don dorro don dorro don dorro don!

- Mamma! Jag fick en blixt!
(varpå alla andra i leken blir små, små och får gå ihopkrypna som små myror)

- Gudmodern! Du fick en banan!
(varpå Gudmodern snällt kastar en låtsasbanan framför Femåringen som i sin tur "halkar" på bananskalet och snurrar runt)

- Mamma! Du fick ett grön skal!
(varpå jag kastar iväg ett grönt låtsatssköldpaddsskal mot min Femåring)
- Haha, mamma! Du missade!

Så där håller vi på var vi än går. Och han får mde alla på tåget: mig, Gudmodern, Pojkvännen, Trettonåringen och Sextonåringen, alla kastar vi glatt bananskal, låter som "stjärnor", kryper ihop för att någon får en blixt och så vidare.

What a wonderful world!
image488

Kommentarer
Postat av: Bell

Åhh, jag som bara äälskar Super Mario...it´s me, Mario.. Jag tror jag adopterar in mig i er familj, värld...eller nåt:-)

2007-05-04 @ 19:30:58
Postat av: Kicki

Bell: Du är hjärtligt välkommen hit och spela när du vill! Söndagkväll?

2007-05-05 @ 09:39:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0