Flower Power-party

Idag ska vi ha Flower Power-party på jobbet. Detta för att fira Linnés trehundrade födelsedag. Detta slog mig för 4,5 minuter sedan.

"Flower" betyder ju "blomma", därför kan det ju räcka med att ta något blommigt på sig. Med tanke på hur jag våndas över sonens blomsterodlingar (fast jag tror att det bara är luktärtorna som liksom blir blomliknande) så finns det nada hemma hos oss som är blommigt. Om jag nu inte skulle ta på mig soffan som ser ut som en rabatt.
image507

Snabbt in i garderoben och rota samtidigt som sonen funderar på om vi inte skulle åka till dagis som jag sa.

Aha! Mina favoritutsvängda jeans! Strålande! Flower Power är ju klockrent 70-tal och utsvängda jeans (jag vet att det egentligen är mer 60-tal men just nu räknas det inte). Byter alltså inriktning på mitt letande. Nånstans måste den tokfina blå trikåskjorta som min mamma sydde till min pappa 1974 ligga. Den där som jag gärna hade för mindre än tio år sedan som Gudmodern får utslag av.

DÄR! Längst in!

Skrynkligt blir idag också Flower Power-relaterat.

Hmm. Attiraljer. Ett blommigt bälte? Nope. Rött finns. Ohh! Jag lånade ju ett par slipsar av pappa i julas när jag trodde jag skulle börja använda slips lite ofta. Tog de allra bredaste så han inte skulle sakna dem. Kanske finns de i baskettidningslådan i garderoben innanför fiskegarderobenn

Sonen har nu gett upp och leker istället med sitt dockskåp.

Halsband! Ett pärlhalsband som sonen gjort på dagis fyllt av färgglada hjärtan, det är nästan blommor...

Fortsättning följer. Dagis kallar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0