Toss-test

I inlägget "Jag har köpt ett hus" skrev jag om de tokfina tossor som mäklaren hade med sig på husvisningen, varpå Muskelkvinnan ville se dessa förevisas.

Tossor är alltså de (oftast) blå skoskydd i plast som finns på allmänna inrättningar där man inte vill att besökare ska dra in smuts utan istället stänga in smutsen i plastpåsar kring skorna.

På Sonens dagis kallas skoskydden/tossorna för "Smurfskor". Bra namn med tanke på att smurfarnas fötter är.... vita. Minst två gånger per vecka har jag dessa smurfskor på mig när jag lämnat dagiset.

Hur som helst. Här ska nu testas tossor. Jämförde de blå, traditionella tossorna vi har på jobbet, med mäklarnas gula.

23223-432
Här är de blå som ni nog alla någon gång haft kring skorna. Lite halvdålig kvalitet och fungerar oftast bara en gång innan de har minst tre små hål där smutsen kan trilla ut.

De gula så.
23223-431
Solgula, glada i minst fjorton gånger så bra kvalitet.

Blå mot gul.
23223-434
Oj.

Gulas bonus:
23223-433
Texten! Vilken intressant reklamplats.

Tveklös vinnare: Gula mäklartossorna! Bättre kvalitet, gladare färg och extra plus till reklamen.


Nu ska ska jag laga grötfrukost och varm choklad till 20 glada men tossiga barn utan tossor.


Kommentarer
Postat av: Muskelkvinnan

Tack. Nu kan jag dö lycklig. Om 40--50 år.

2007-03-09 @ 07:12:39
URL: http://www.lotten.se
Postat av: Ewa

Hm. Hur gjorde du när du lyckades ha dom blå och dom gula på samma ställe? Hade du med dig blå till husvisningen och passade på då? Eller har du norpat med dig både blå och gula? :-)

2007-03-09 @ 14:34:58
URL: http://ewas.blogsome.com
Postat av: Kicki

Ewa: De gula råkade jag stoppa i fickan efter husvisningen och de blå ahr vi en uppsjö av på jobbet. Så jag tog de gula med mig till jobbet och fotade.

2007-03-10 @ 08:28:01
Postat av: Anonym

Wow! De med texten på var ju coola ju! Tänk vilken raggreplik på krogen: bara slänga upp ena foten iklädd en toss med ordet Läget? på! Hehe, succé!

2007-03-11 @ 09:42:04
Postat av: ica

det var ica som skrev det ja...

2007-03-11 @ 20:05:27
URL: http://ica82.blogspot.com
Postat av: Kicki

Gillar de med texten skarpt. Bara de gör ju att jag måste gå på fler husvisningar med den mäklarfirman. Eller kanske ska man gå på olika mäklarfirmors visningar och jämföra tossor?

2007-03-12 @ 11:15:52
Postat av: Charlotte

Vem kan hjälpa mig att hitta gula tossor? Jag behöver köpa in dem till ett dansevent i Stockholm.

2007-10-19 @ 10:32:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0