En falsk, fyra är rätt - facit

Här kommer då det otroligt efterlängtade facit på lördagens kunskaps-quiz:

1. Det stämmer att jag som tolvåring i årskurs 6 var 190 cm lång. Beckis skryter fortfarande om sin 190 cm långa center som i årskurs 7 sköt hopptreor med herrboll.

2. Att jag virkat tretton dukar är också korrekt. Bästigrannen slår huvudet på spiken när hon skriver att jag går in för saker jag gör. Fick lära mig virka i sjuan och virkade och virkade och virkade. Tyvärr har jag inget bildbevis här, men ska kolla om inte min käre mor har nån duk att skicka ner. Alla dukar var identiska så när som på färgen.

3. Att jag känner en tjej som åkt hiss med Larry Bird stämmer också. Min goda vän Amerikanskan, som spelade här i Världsmetropolen förra säsongen, har åkt hiss med honom. Två gånger! På träningsläger i Indiana. Jag är mäkta stolt över denna "Jag-mötte-Lassie".

4. Att jag studerat på Östasiatiska programmet i Uppsala är tokfel. Studerat i Uppsala har jag gjort, men bara fristående kurser i kinesiska (A-C) samt historia. Sedan har jag flitigt studerat alla nationer från topp till tå och övrigt uteliv också.

5. Klassresan till Bulgarien är också rätt. I årskurs 3 på gymnasiet skralmade vi ihop till en vecka i Sunny Beach. Detta var veckan INNAN alla andra åkte dit och väldigt, väldigt få restauranger var öppna. Filtigast besökt var puben "Röda Renen" (som vi senare upptäckte hette "Red Lion").

Det här innebär alltså att Anna är den lyckliga vinnaren av en fisketur på Mälaren i sommar! Stort grattis!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Klurigt!
Nu har jag publicerat mina svar hos mig också.

2007-01-08 @ 18:41:04
URL: http://saom.blogspot.com/
Postat av: saom

Ja, jag alltså. :)
Datorn strular lite...

2007-01-08 @ 18:41:38
URL: http://saom.blogspot.com/
Postat av: Bästisgrannen

Får jag ett tröstpris:)

2007-01-08 @ 23:52:11
URL: http://bastisgrannen.blogspot.com
Postat av: Kicki

Bästisgrannen: SJÄLVKLART får du ett tröstpris! En gratis resa till Uppsala med inträde på en elitbasketmatch. Varmkorv med bröd ingår även i vinsten. DOck går vinsten bara att nyttja idag, tisdag.

2007-01-09 @ 06:11:52
Postat av: Bästisgrannen

Och vilken trevlig tröstpris det var:) Jag är fortfarande mätt och belåten efter rena rama lyxmiddagen på kebabmojjen i Uppsala. Att lillebror var en sådan hejjare på basket var också kul att se.

2007-01-09 @ 23:33:30
URL: http://bastisgrannen.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0