En dag på jobbet (Uppdat.)

Imorse fick jag frågan om jag kunde vikariera för EttanEtt imorgon eftersom hon vabbar. Klart jag kan! Problemet dyker upp två minuter senare när en klocka ringer lååångt bort i mitt huvud, då jag inser att jag samma dag vikarierar för Motorcyklisten som åker på utbildning. Hittar redan på Vikarien som kan vara Motorcyklist för en dag, så var det problemet löst.

Knyppelfröken i sin tur, knorrar när hon får beskedet om att jag ska vara EttanEtt. Vi måste få vår planering på morgonen tillsammans. Letar redan på Spikskon och erbjuder henne att vicka för mig en timme imorgon som EttanEtt så jag och Knyppelfröken får planera. Hon knorrar. Klassen hon är i kommer troligen ha skeppsbrott i klassrummet, så det fungerar inte. Får tips om Asgarvet.

Finner Asgarvet i kopieringsrummet. Går bet. Hon har fått för sig att hon ska arbeta mer aktivit på förmiddagarna och har numera uppbokade halvklasslektioner i skogen (fråga mig inte varför). Fortfarande har jag planering i en byggnad med Knyppelfröken samtidigt som jag är EttanEtt i ett annat hus.

Rivjärnet! Rivjärnet kan säkert! Springer över skolgården och kastar mig in i Rivjärnets klassrum. Yes! Hon tar det. Med förbehållet att om Schäfern kan ta det (han är ännu inte tillfrågad eftersom han är på rymmen fram till efter lunch), får han det, eftersom hon behövs i klassen. När detta besked når Rivjärnets klasslärare Orienteraren, håller hon hårt i Rivjärnet och säger med ilsken blick:

- Försök inte ta mitt Rivjärn!

Och nu sitter jag på min obefintliga rast och bloggar, samtidigt som jag skriver ut material till Anännänäs som hon ska kolla igenom och se om det är intressant att jag kommer och pratar i hennes klass om det. Vi skulle kunna prata med varandra om materialet, men vi hinner nog inte sätta oss ner tillsammans innan påsk.

Egentligen borde jag nog vara inne på min ordinarie arbetsplats och planera med Rivjärnet just nu. Jag går.

Uppdatering.

Schäfern är nu inbokad på att vara EttanEtt en timme imorgon. Samtidigt som jag fick tag på honom i ärendet, undrade han om det var jag som blockerade skrivaren på Huset. Materialet jag skulle skriva ut till Anännänäs, strejkade och skrivaren bara blinkade, blinkade och tuggade. Efter många om och men, kom vi fram till att Schäferns dator är av raketklass och den i personalutrymmet som en skrivmaskin.

Ett försök att referera gårdagens möte för Andra Fritidset, hamnade i en diskussion om huruvida Asgarvet verkligen är tredje äldst på skolan, om det är diskriminering om man inte når upp till lysknappen eller om man kan åka på en kurs om diskrimineringsförbud om man blivit diskriminerad och inte ens fått det allmänna utskicket i frågan.

Borde man inte få mer betalt för sånt här eller är det just det här som får en att tycka att det är okej att inte bli rik på sitt jobb?

Kommentarer
Postat av: Ewa

Vi brukar säga att man ska inte ha allt för roligt på jobbet för då blir det förmånsbeskattning!

Och när det är som värst på jobbet så brukar min chef peta mig på axeln och säga "det är för det här du har en konsult-bracke-lön" och så as-garvar han. Vilket gör att han hamnar i riskzonen för både förmånsbeskattning och en smocka! :-)

2007-01-17 @ 17:36:07
URL: http://ewas.blogsome.com
Postat av: Moppetanten

Oj! Eller inte oj.
Låter som en vanlig dag på jobbet.
Saknar faktiskt er vissa stunder.
Men, är tillbaka om fyra veckor så du kanske får det lite lugnare.

2007-01-19 @ 22:14:48
Postat av: Kicki

Moppetanten: Tror inte det. Orienteraren ska opereras på måndag så Rivjärnet tar klassen och jag ansvarar för fritids och backar upp Rivjärnet samtidigt som jag hjälper Knyppelfröken.

2007-01-20 @ 17:37:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0