Dags för freakshow

Har ingen tandvärk längre. Eller bedövningen har i och för sig inte släppt helt ännu, men det känns väldigt mycket bättre. Tandläkaren skrattade åt mig när jag kom och knackade sedan på den onda tanden. Tokont gjorde det.

Sedan skulle tanden börja rotfyllas. Ett kilo bedövning och lite röntgenplåtar igen. Plåtarna fick sedan promenera in till tandläkarens tandläkargranne för inspektion och efterföljd fascination. Jag har tydligen de längsta och krokigaste tandrötter världen någonsin skådat! Eller iallafall de två tandläkare som jobbar där jag går.

Frågade min tandläkare om man kan tjäna pengar på att ha världens längsta tandrötter och får då erbjudandet att låna med mig röntgenplåtarna och söka anställning på en freakshow!


Kommentarer
Postat av: Lave Th

Med en kompress i hålet (kaviteten på tandläkarspråk) efter "sexan" i övre högra käken, en vit tandläkarcocktail dvs två alvedon à 500 mg plus en ipren 400 mg och en påbörjad penicillinkur i kroppen surfade jag in på din blogg. Det sökordet visste var det tog "TANDRÖTTER". Efter min tandläkares utlåtande och timmeslånga kamp med hävert (?) och tänger i olika storlekar "ta den lilla nu" (alltså den stora...) är jag benägen att utmana dig i vem som har världens längsta och krokigaste tandrötter. Två av de tre rötterna i övre högra "sexan" var så dj--la infekterade av bakterier och detta för andra gången, sex månader eller mer efter att tanden hade rotfyllts efter konstens alla regler och jag kan lova: min tandläkare Stein, tillika en fingerfärdig organist, är den mest kompetenta du kan finna - en man som lägger bedövningar redan från första sprutan utan att man känner av det minsta stick. Men just nu känns det uselt. På andra sidan Kattegat väntar barnbarnen på morfar och mormor, ja de väntar förstås också på sol och badväder efter att ha kajkat runt igår på Legoland med farfar och farmor. Men jag tror på bättre och tröstar mig med att jag inte är bosatt i Bagdad eller uppvuxen på landsbygden i Afganistan med mina långa tandrötter. En skön sommar önskar jag dig och alla andra som tvingat akut till tandläkaren första dagen på semestern. Om du har något att säga till ditt försvar så skall jag gärna berätta om andra händelser och iakttagelser som man råkar ut för t ex på hemväg från akuten med två citodon under tungan. Mycket vacker finns i sommarnatten...

2007-06-26 @ 15:35:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0