Nässelutslag dag 3 - puts väck!

Vaknade imorse 05.45 och Femåringen sov fortfarande tungt vid min sida. Fem minuter i 6 vaknade han och vi tände lampan och konstaterade att utslagen var nästan helt borta! Två på varje arm, några på knäna men inga kliade. Detta innebar också att det inte blev någon tvångsmedicinering. Skönt.

8 timmars sömn, en macka, tre glas mjölk, ett glas vatten, en stor skål med fruktsallad och ett bad och Femåringen är pigg som en mört.

Strax bär det av till leksaksaffären för diverse inköp. Femåringen är bjuden på prins/prinsessparty hos en flicka på dagis på söndag. Tillägget "prins" är till endast för Femåringen. I övrigt har flickan bara bjudit andra flickor. Men hon har en storebror som är fem år som kan fungerar som sällskap åt Femåringen. Så det ska köpas en "tjejig tjej-present" och eventuellt en prinsmantel. Eller krona.

Eftersom Femåringen är så otroligt modig och macho, vägrar han gå utan sin mor. Blir första gången på prins och prinsessparty för mig. Undrar vad jag ska ta på mig?

Kommentarer
Postat av: Ewa

En drottningklädsel kanske?

2007-02-01 @ 12:11:45
URL: http://ewas.blogsome.com
Postat av: Kicki

Sonen övervägde prinskrona i 2,5 sekunder innan han bestämde sig för att han behövde nog bara en ny tröja och en ny vit t-shirt att ha under. Så jag ska väl matcha honom.

2007-02-01 @ 12:40:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0