Med ena foten i fängelset

För ett år sedan var jag nära attt hamna i fängelse, "fnutt"-fängelset. Igår var det nära igen.

Förra året skrev jag ett mail till Muskelkvinnan och i det upprörda svaret kunde jag nästan se henne stå och hoppa upp och ner och slita sitt hår. Jag hade använt fnuttarna fel. I detta mail var det en herrans massa fnuttar och Muskelkvinnan hotar mig med fnuttfängelse. Man kan erkänna sina fnuttmisstag och slippa fängelse genom att sätta sig i fnuttanvändarträningsläger och dyrt och heligt lova aldrig göra samma misstag igen.

Men igår var det dags igen. På festfixarmöte kastade jag fram en tokfin inbjudan och Muskelkvinnan stelnar till. En felanvänd fnutt! En fnutt är alltså såna här: ' ' '. Snabbt fram med en penna och fixa bort felfnutten. Ju mer jag och Lilla O hävdade att den visst skulle vara där, desto mer glödde korrigerarpennan i Muskelkvinnans hand.

Snabbt drabbas Muskelkvinnan av huvudvärk. Fast jag tror det inte var mitt fel. Hon hade fått ett trälager i huvudet. Eller i pannan. När hon rynkade på pannan (vilket man ju måste göra om man umgås med såna som inte kan använda fnuttar) fick hon tokont i huvudet. Huvudvärken kan också berott på för lite sömn.

- Jag kan inte prata länge, jag är så trött. Kan inte heller tänka klart utan att blunda. Oj. Jag känner mig som min man.

Mannnen som var spårlöst borta, missade således middagen hos Lilla O och Skotten. Förrutom värdparet, satt jag, Muskelkvinnan och hennes fem barn kring bordet. Husets barn var, precis som Muskelkvinnans man, borta, fast på idrottsevenemang.

Hamnade själv på ett idrottsevenemang igår, skridskodag med jobbet. Fem minusgrader och snö gjorde vår dag perfekt.
23223-358

Mitt i allt ansvar och arbete, sticker Spikskon och Asgarvet och hämtar mat. Många hungriga elever fanns på plats.
23223-359

När man väl hade förflyttats hela den långa vägen längst fram, möttes man av servettutdelaren Asgarvet, pannkakskastaren Spikskon och sockerströaren Rastfröken.

23223-362

Bakom dem stod två mjölkutdelare. Detta var vad alla elever snart hade i sina händer:
23223-361
En pannkakshög med socker på i en knölig servett och ett mjölkpaket man fick dricka direkt ur. Det blir dock mer spännande om man ser ut så här på fötterna:
23223-363

Balanskonster av högsta klass utövades med olika resultat. Ännu en trevlig dag på jobbet!

Gårdagens citat:
"Om man är gravid, behöver man inte tänka!"
Asgavet

"Tycker det är så konstigt att du måste påpeka när jag sätter ihop en massa vokaler och konsonanter till olika ord och använder dem helt fel"
Asgarvet


Kommentarer
Postat av: bästisgrannen

Jag tror att vi hade en fnuttmiddag hos mig. Puttefnutt ... :)

2007-02-09 @ 13:16:53
URL: http://bastisgrannen.blogspot.com
Postat av: Kicki

Tror fnuttmiddagen inte var så himla fnuttig.

2007-02-09 @ 13:46:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0