Brillo nummer 1

Har haft "Brillornas Brillo" hemma ikväll. I djurvärlden innehas denna roll av en mullvad.
23223-352
Svårigheten för mullvadar kan vara att de har för långa näsor. Speciellt när de vill läsa etiketten på flaskorna i baren.

Min bekantskapskrets "Brillornas Brillo" är Gudmodern. I vanliga fall märker man inte något speciellt, men när man tonar hennes hår till exempel, och hon bara måste spela tv-spel (utan glasögon, de vill inte tonas) i väntan på att få skölja sörjan ur håret, då märks det kan jag lova.
23223-353
En knapp skollinjal från rutan sitter hon och här och spelar Mario Kart på Femåringens Gamecube. Tur att hon inte har så lång näsa.

Utmärkelsen "Brillornas Brillo" är nog det enda hon vunnit i sina dagar. Förrutom bronsmedaljen i längdskidåkning i årskurs fyra. Av tre tjejer kom hon.... just det. Trea.

Kommentarer
Postat av: Ewa

Jag är rädd för att jag skulle ha behövt ha både näsan och ögonen närmare tv-bilden för att klara av att spela Mario Kart utan glasögon...

Tack och lov finns ju uppfinningen linser! Då kan man se omvärlden när man tonar håret!

Men allra värst är när glasögonen har rymt under natten (det kan ju vara jag som virrat bort dom men det tror jag inte...). Att då hitta glasögonen utan glasögon på näsan är omöjligt. Att få på sig linser utan glasögon att använda är svårt för jag måste ju kunna läsa vilken lins som ska in i vilket öga...

2007-02-02 @ 08:20:38
URL: http://ewas.blogsome.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0