Populäraste laget i Världsmetropolen (uppdat.)

Nu närmar det sig off-season för alla basketspelare och de flesta lag tar träningsuppehåll ett par veckor/månader. Men inte vårt lag, vi tränar och tränar och tränar och tränar. Uppehåll fungerar inte, varken på sommaren eller kring jul. Det tar för lång tid att komma i form igen efter en paus, därför tränar vi hela tiden.

Nu när de flesta andra lag pausar, dyker det upp spelare efter spelare till oss. Först ut var Muskelkvinnan Elitidrottskvinnan, vars lag spelat färdigt för ett par veckor sedan. Sen kom Bagarsonen och Kioskar. Kioskar verkar vara lite rädd men Bagarsonen återkommer och återkommer.

Tjejerna Dag och Natt dök upp i veckan och verkar inte alls ha för avsikt att ha något träningsuppehåll. Senast i raden av nya spelare blev igår Speedy och Tvättmaskinsbäraren som just kvalificerat sig uppåt i seriesystemet till kommande säsong och ska spela i division I.

Så här håller det på hela sommaren, spelare kommer och går i olika åldrar och ambitionsnivåer, det enda kravet är att man är snäll. Och kan spela basket.

Gårdagens träning gick strålande, den var en stor hjälp i kommande festligheter. Dock tycker jag Ringklockan skriker för mycket med sin frånvaro.

Kommentarer
Postat av: Bell

Det tycker jag med:-( Basketabstinensen är stor, funderar på att sluta jobba och bli proffs eller....hmm.. Onsdag dyker jag upp, träna på....

2007-04-19 @ 16:20:57
Postat av: Kicki

Jag vill också bli proffs!

2007-04-19 @ 19:36:38
Postat av: Muskelkvinnan Lotten Bergman

Men hallå, om du nu har döpt mig till Muskelkvinnan kan du ju inte ge det namnet även till den som du alltid tidigare har kallat Elitidrottskvinnan.

Hm.

Om det inte är så att vi i verkligheten faktiskt har bytt roller så att det är jag som ska vara elitidrottare nästa säsong.

(Inte mig emot.)

2007-04-20 @ 08:58:20
URL: http://www.lotten.se
Postat av: Kicki

Ber om ursäkt! Fixat!

2007-04-20 @ 15:46:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0