Nu är båten äntligen i vattnet!

Igår var det dags, båten skulle i vattnet. Pojkvännen har slitit i timmar för att få ordning på allt och nu är det klart!

23223-465
Här ser vi Pojkvännen och Femåringen leka dragkamp om båten.

23223-467
På plats! Gissa om vår båt är lycklig nu??

Fast det är inte så många andra båtar som slåss om platserna just nu:
23223-468
Noll. Kan också ha att göra med att brygga 2 och 3 är trasiga. Asgarvet får alltså snällt vänta med att lägga i sitt fartyg. Moppetanten och Gös-Kalle väntar också. På ett kapell. Tills dess får vi hålla ställningarna.

23223-466
Medans Pojkvännen mekkade det sista, metade jag och Femåringen. Tio mörtar blev resultatet. Dock tyckte Femåringen bättre om att sjunga "Jag är en liten mört" än att hålla i metspöet där de stora och läskiga mörtarna skulle bita sig fast på kroken.


Första fisketuren med båten.23223-469




















Lilla O och Pojkvännen njuter av vårsolen.

23223-470
Lilla O hade letar reda på en keps från sin "ungdom" i Luleå.

image473
Jag njuter av vårsolen.

Fiskarna bjöt också av vårsolen och struntade helt i oss och våra nya, vassa drag. Däremot såg Lilla O till att hålla oss sysselsatta ändå med femtielva bottennapp. Nu har hon gjort sitt för denna fiskesäsong. Jag hag mitt kvar.

Ikväll blir det mete direkt efter jobbet!

Äntligen!

Kommentarer
Postat av: Ewa

Sjösättning - det är väl ett riktigt vårtecken!?!
Härlig keps - påminner mig om gamla tider... :-)

2007-04-16 @ 07:51:26
URL: http://ewas.blogsome.com
Postat av: bästisgrannen

Vilken underbar eftermiddag. Bilderna säger ju allt:) Jag som trodde att jag hade en stor, härlig gös när jag fick första bottennappet!

2007-04-16 @ 12:50:13
URL: http://bastisgrannen.blogspot.com
Postat av: Kicki

Bästisgrannen: Och andra bottennappet. Och tredje botennappet. Och fjärde bottennappet.

2007-04-17 @ 12:12:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0