En femåring president

Eller kanske ska man säga diktator? Eller general för den delen. Tror han själv iallafall. Han står just nu i centrum av världen och bestämmer allt.

- Jag ska ha linne på mig idag.
- Nej, det är för kallt med bara linne. Du får i så fall ta en långärmad på dig också.
- Nähä. Shorts ska jag också ha. Och sandaler.
- Nej. Du får ta fleecebyxor, linne och en tunn långärmad.
- NÄHÄ! DU BESTÄMMER INTE! DET GÖR JAG!

Troligt.

- Mamma, ikväll ska jag och Gudmodern cykla.
- Du kan ju fråga om hon vill följa med dig ut och cykla?
- Hon vill allt jag vill.
- Men man ska alltid fråga!
- Du bestämmer inte. Det gör jag!

Troligt. Men med tanke på att jag är på jobbmöte och Gudmodern här, så blir det intressant att se om Gudmodern kan stå emot sin gudsons önskningar.

- Mamma. Imorgon ska jag vara hemma från dagis.
- Jaha, vad ska du göra då?
- Jag ska spela tv-spel.
- Kul. Jag ska jobba iallafall. Då får du vara hemma själv.
- Nähä. Du ska inte alls jobba. Du ska vara hemma med mig.
- Nej, jag ska jobba.
- NÄHÄ! DU bestämmer inte, det gör JAG!

Troligt ännu en gång.

- Titta! Vilka fina shorts! De kan du väl ha i sommar!
- Nej mamma. Fickorna är inte bra.
- Vad menar du? Det finns ju sju tokhäftiga fickor och tyger är jätteskönt och shortsen tokfina!
- NÄHÄ! Du bestämmer inte!
- Jo, det gör jag. Känn nu på shortsen.
- Okej mamma. Vi köper dom. Men jag bestämmer.

Så här låter allt just nu. Eller allt iallafall det senaste dygnet. Barn är rara.

Kommentarer
Postat av: Jenny

haha aaw! Va gulligt fast vääldigt drygt och påfrestande kan jag tänka mej :P haha

2007-04-24 @ 08:33:06
URL: http://underbarasteflickan.blogg.se
Postat av: Kicki

Jenny: Håller med. Han är urgulllig och tokcharmig och väldans påfrestande dryg just nu!

2007-04-24 @ 11:45:32
Postat av: Louise

Åh, jag förstår precis! Jag har en sjuåring här hemma som gärna kandiderar till posten som vice president. Han är lite mindre diktator nu än för några år sedan men så har jag också lärt mig det lilla tricket att få honom att tro att han bestämmer fast det egentligen är jag som gör det.

2007-04-24 @ 14:42:26
URL: http://joppejdi.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0