Piratprat

Skummade bra igenom dagstidningen innan jag åkte till jobbet idag, inget direkt intressant. Trodde jag. Ända tills min kära kollega Moppetanten berättar för mig att hon har tänkt bli pirat (inspirerad av en Johnny-Deppsk piratfilm på jättebio). Hon har till och med hängt upp en piratflagga vid sin sida av sängen. Vad hennes bättre hälft, Gös-Kalle, har hisst för flagg, vet jag ännu inte. Vit kanske?

Hur som helst, då slog det mig att i tidningen idag berättades det om att det nu på tisdag, 19 september, är "Prata-som-en-pirat-dagen". Helt sjukt egentligen, men jag traskade snällt in på Talk like a Pirate och började utforska. Finns helt makalösa människor! Här kan man givetvis lära sig att prata som en pirat, man kan också lyssna på ljudfiler på piratprat på mandarin till exempel.

Hittade en piratsång:

It's great to be a pirate
And live a life of pleasure
We fight with swords and swing from ropes
And hunt for buried treasure.
We make our prisoners walk the plank
Sharks love us when we feed `em.
We wear those patches on our eyes
When we don't even need `em.

CHORUS

It's great, it's great - It's great to be a pirate!
It's great, it's great - It's swell to be bum.
It's great, it's great - It's great to be a blackguard.
It's great, it's great - Its so delicious to be vicious
Thrilling to be scum.
It's great to conquer ships at sea
And steal what isn't ours
And smell like stinky sneakers
`Cause we never bathe or shower.
It's great to get shot at all the time
And lose an arm or leg.
And every morning get to choose
A stylish hook or peg

CHORUS

We have one pirate golden rule
It's great to be a pirate.
Eat with your fingers And always drool!
It's great to be a pirate
There's a second pirate golden rule
It's great to be a pirate.
Be ruthless, scary, mean and hairy
And don't forget to drool.

ROUSING CHORUS

It's great, it's great
It's great, it's great
It's great, it's great,
It's great, it's great
It's great, It's great to be a pirate.
It's cool and swell and my oh my
It's hip and slick and fine and fly
It's great, it's great
It's great, it's great etc...

Aye!

Kommentarer
Postat av: Moppetanten o Gös-Kalle

Nu vart det kvällens asgarv, Gös-Kalle, hans egna kommentar var "Klantskalle?".
Och, han har ej ännu hissat flagg, däremot är han jätteduktig på att bygga egna små "öar" nedanför sin sängsida.

2006-09-15 @ 20:16:01
Postat av: Kicki

Tycker han ska hissa flagg på sin sida också. Kan bli intressanta drabbningar mellan pirater och klantskallar...

2006-09-15 @ 20:31:51
Postat av: Anonym

b

2006-09-15 @ 20:51:58
Postat av: Moppe.Sparrow

Ja, eller hur.
Kom på att marknaden för pirater/sjörövare nog inte är så stor.
Men kanske jag kan bli riddare...
Ska börja träna med Bosse, du får också prova om du vill!!!

2006-09-15 @ 21:13:47
Postat av: Kicki

Inte visste jag att Bosse hade riddardrömmar, trodde han trivdes i Villan...

2006-09-16 @ 10:34:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0