Festrecept

Här följer recept på en kanonfest:

- Skaffa en lokal som som till exempel är lika stor som en basketplan
- Ramla över ett liveband som är billigt OCH bra
- Bjud in 140 gäster
- Minst 15 av dessa gäster bör ha spelat basket ihop för 25 år sedan
- Häng upp lite gammal tvätt som dekor
23223-217
- Låna fina linnedukar från förslagsvis Biggos maffiakompisar

Så. Hur enkelt som helst. Sen bjöd vi på mat och kaffe och snacks och tävlingar och sjukt mycket nostalgi och vilken otroligt fest det blev!  Vid 1-snåret fick vi liksom fösa ut vissa. Vid 1.30-snåret hade Kapten fortfarande varken kissat eller gått hem. Inte heller vid klockan 2 hade hon kommit sig därifrån.

Festkommittén begav sig hemåt efter 3 och jag tror att alla sovit väldans gott efter att fixat en så sjudundrande fest!

Elitidrottskvinnan var där också.
23223-218

Färgmatchad som vanligt.

Redan långt innan festen började och vi höll på att bära stolar och bord och duka och fixa, insåg jag att detta kommer bli kanon. Jag såg Schäfern stå och titta på bildspelet Muskelkvinnan gjort med hjälpt av tidningsurklipp från 1968 ock framåt. Han stod där med en stort leende på sina läppar. Nu ler han i och för sig alltjämt, men då förstod jag att väldans många kommer uppskatta och komma ihåg denna fest.

Kommentarer
Postat av: Lotten Bergman

Hallå. Jag har träningsvärk. Hjälp.

2006-09-03 @ 13:15:00
URL: http://www.lotten.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0