Vilken fest!

Igår var det fest hemma hos mig. Oj vilken fest. Jag hade helt sjukt kul.

Maten började jag laga vid 13-tiden och en timme senare kom Pojkvännen instövlandes med blommor och paket och kostymer. Och en välbehövlig hjälp i köket var han också. Sjukt varmt blev det snart i köket och när jag tog dagens första dusch en timme innan gästerna började anlända, tog Pojkvännen sin fjärde.

Gästerna på plats och maten började intas. Vardagsrummet var rensat på lego och en herrans massa sittplatser hade jag ordnat. Dock fixade "barnen" ett eget bord i hallen:
23223-238
Kioskar avvaktar lite med maten medans både Elitidrottskvinnan och Bildoktorn hugger in.

Gudmodern hittade ett eget bord i köket, serveringsbordet. Hon slapp röra på sig vid påfyllning.
23223-239

Barnen i hallen hittade snabbt sonens lego och både Hildur och Kioskar byggde för brinnande livet.
23223-240

Elitidrottskvinnan ville leka och tog med sig Snus-Per och Hildur på ett parti Twister. Hildur vann efter att Elitidrottskvinnan tacklat Snus-Per i skrevet så han ramlade av planen femton gånger. Tacklingen var fullt godkänd tydligen eftersom Elitidrottskvinnan och Snus-Pers fru, Stora Leendet, delar på allt.
23223-241

23223-242
Denna bild är det väldans dålig skärpa på, men något kul hände i hallen och jag skyndade dit med kameran. Vita plastmuggar som hattar har hall-sällskapet. I svart upp till höger syns att Bildoktorn är lite rädd att det ska finnas droppar kvar i glaset som kan rinna ner i håret.

Vad hände mer på festen?

- Chadden messade om 30 minuters försening. 2 timmar senare anlände han med Flickvännen. Underbart roligt!

- Lilla O tyckte jag passade i jordgubb, så från tårta snodde hon en jordgubbe och tryckte fast i mitt öga. Detta jordgubbsklet fick jag sedan Muskelkvinnans tillåtelse att torka bort i Lilla O:s hår. Gräddkriget var i full gång och när jag beklagade mig för Lilla O:s man Skotten, sa han bara: "Å hon tycker jag är galen!".

- Muskelkvinnan tacklade ner mig från kuddarna på vardagsrumsgolvet så vi bildade en liten ormgrop. Ormgropen hade gått över på tre sekunder om inte trettielva fotografer hade kommit med sina mobiltelefoner för att föreviga gropen.

- Kronspelet dammades av och köksbordet är numera fullt med små hack. Köksan var toksämst, men fick ändå plus i kanten eftersom hon diskade bort.

- Essesskåaren kom med en present som gav mig utslag: En EssEssKå-wobbler.

- Kioskar överlämande två purjolökar och en skrapad lott. Han vill inte ge bort vinster.

- Stora Leendet var fräck i munnen som vanligt och gjorde sin make generad. Och andra också.

- Muskelkvinnan kom som en glass både på överkroppen och kring ögonen.

- Elitidrottskvinnan hade lånta kläder.

- Det röjda vardagsrummet anvädes knappt alls efter maten utan alla befanns sig antingen i köket eller på hallgolvet. Språkpolisen och Snus-Per sjöng snapsvisor och Kioskars flaska tömdes snabbt.

Framemot småtimmarna ramlade alla ut genom dörren. Sist ut var Köksan, Biggo , Gudmodern och Bumblebee.

Festrester:
23223-243


Ett gigantiskt stort tack till alla som ville vara med och göra min trettiårsdag helt oförglömlig och tack för alla presenter!


Nu måste jag vila.




Kommentarer
Postat av: Muskelkvinnan

Har du inte någon bild på ormgropen? Känns inte riktigt som om det har hänt om det inte finns dokumenterat!

2006-10-01 @ 19:58:47
URL: http://www.lotten.se
Postat av: Cecilia N

Grattis i efterskott!
Kul att alla rymdes!

2006-10-01 @ 20:17:49
URL: http://cessistickar.blogspot.com/
Postat av: Översättarhelena

Grattis och skål för dig!

2006-10-01 @ 21:53:19
URL: http://oversattarbloggen.blogspot.com
Postat av: Kicki

Muskelkvinnan: Jag tog själv inga kort på vår ormgrop men Lilla o sprang runt mde sin mobil. Kan hon kanske ladda in i datorn och skicka?

Cecilia N: Alla rymdes med god marginal. Tar in 45 personer nsäta gång.

Översättarhelena: Tackar tackar. Börjar repa mig nu.

2006-10-02 @ 06:44:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0