Time to ride

Om mna får en dag på jobbet utan alla barn, det vill säga en stängningsdag, vad kan man då hitta på för nyttigt att göra? Planera? Städa? Förbereda? Rida islandshästar?

Det sistnämnda har Moppetanten kommit på att vi ska göra i eftermiddag. Förrutom hästgalningen Moppetanten och jag, kommer också Spikskon och Asgarvet få vara med om denna utomordentligt spännande upplevelse. Spikskons hästridningserfarenheter har jag ingen aning om, att Moppetanten rider på Bosse dageligen dags vet jag också. Asgarvet har tidigare hästerfarenheter på en möhippa då hon höggravid åkte sulky. Mina hästerfarenheter finns liksom inte alls. Grannen i stugan hade en arbetshäst som hette Drömmen när jag var liten. Ibland fick vi åka vagnen efter honom. Hästen alltså. Sen är det slut.

Min tilldelade häst heter Drutten. Var Gena är vet jag inte och för mig är Drutten inte "Drutten och Gena"-Drutten, utan min moster taniga lilla bondkatt med rund mage.

Ett antal kameror är laddade. Återkommer med bildbevis på VBK på islandshäst.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0