The ride of my life

Igår hade vi planeringsdag. Förmiddagen ägnades åt erfarenhetsutbyte. Jag önskar att det gick beskriva hur det var, men jag finner inte ord. Resultatet av denna förmiddag blev kramp i magen vid ett antal tillfällen. Asgarvet var inte vid sina sinnes fulla bruk vilket gjorde att Spikskon, Moppetanten och jag fick ta rollen som Asgarvet. Ungefär.

Ombyta och klara för avfärd:
23223-259
från vänster: Spikskon, Asgarvet och Moppetanten.

Dags för ridning. Asgarvet var nervös ut i fingertopparna och lekte trafikskollärare på vägen och skrek om ramlade postlådor och bilar i slagläge.

Väl på plats tog Moppetanten tag i läget och hittade några hästar att leda.
23223-262

Asgarvet tog snabbt skydd bakom en traktor.
23223-261

Asgarvets mod börjar nu svikta och hon letar annat färdsätt att åka runt i skogen på.
23223-263
En blå cykel!

Min häst som skulle heta Drutten, fick Asgarvet istället. Själv fick jag Salka. Så här bra passar vi ihop:
23223-260
Fotograf: Moppetanten

Ridturen gick över förväntan. Först fick vi rida runt förskitigt i en hage för att lära oss hitta gasen, bromsen och ratten. Alla lyckades. Sedan kastade vi oss ut på den stora läskiga skogsbilvägen och efter ett par kilometer skulle vi "öka tempot lite". Sagt och gjort. Alla fick fart på sina hästar och Asgarvet såg inte ut att ha gjort annat än ridit hela sitt liv. 1,5 timme på hästryggen klarade vi alla fyra galant och kaffet när vi återvände värmde gott.

Idag har alla mer eller mindre ont i rumpor och insidan på låren. Stretchingövningarna som Moppetanten nyss visade (ungefär som "Kissande Hunden" fast stående) klarar inte min balans av, men basketträningen igår gjorde nog susen. Jag mår bra i kroppen och kan tänka mig rida fler gånger. Dock då gratis.

Kommentarer
Postat av: Moppetanten

Jag tyckte du var jätteduktig på att rida!!!
Även om din häst verkade ha fått för lite Smrp.
Men det gick ju bra ändå fast du slarvade med att borsta kotleden och hasleden.
Kollade du så att Salka inte hade mugg, vårtor, styngflugebölder eller skabb? Den dagliga kollen du vet!
Du kanske aldrig blir någon Francois Baucher, men kanske om du tränar varje dag!
Nästa gång ska vi rida på bankar och gravar, och kanske skutta ett par oxrar eller trippelbarrar!
Du är välkommen att åka på Bosse någon dag!
Vad hade du för bett på din häst?

2006-11-03 @ 19:58:10
Postat av: Kicki

Min häst hade helt klart för lite Sprit Mellan sina Randiga Pumps. Nån mugg hade hästen inte heller. Rider hellre till banken än till oxarna.
Min häst hade överbett.

2006-11-06 @ 09:42:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0