Sjuk

Jag är sjuk. Fruktansvärt tråkigt att vara hemma. Det mest ansträngade jag gjort idag är att jag vänt mig från högerläge till vänsterläge i soffan. Orkar inte gå och handla ännu, är rätt tomt i kylen efter helgen om jag inte vill dricka cider, vin eller öl. I skafferiet finns chips och jordnötter. Vill jag inte heller ha. Trunken står mitt på hallgolvet, ouppackad. Blir dagens insats. Disken är väldans odiskad. Speciellt tre vinglas. Blir morgondagens insats.

Fast imorgon har jag tänkt vara frisk. Iallafall feberfri. På lördag vill jag titta på Tolvåringens basketmatch och sedan åka på IKEA. På söndag vill jag fiska.

Sjuk vill jag inte vara.

Det enda uppmuntrande är att Elitidrottskvinnan också är sjuk. Skadeglädje är den enda sanna glädjen. Iallafall när man är sjuk.

Kommentarer
Postat av: Muskelkvinnan

Men mäh, är det mina tre vinglas som fortfarande är odiskade sedan i lördags? Vill du ha matsupport i morgon?

2006-10-05 @ 19:09:05
URL: http://www.lotten.se
Postat av: Kicki

Vinglasen diskades igår. Alla tre som du använde.

Matsupport? Vet jag inte ens vad det är. Hjälp att äta för att jag har så ont i halsen eller?

2006-10-06 @ 09:22:51
Postat av: Muskelkvinnan

Ja, som när man matar gäss för att de ska få stor lever.

2006-10-06 @ 10:40:15
URL: http://www.lotten.se
Postat av: Kicki

Så du vill mata en basketspelare med spagetti för att hon ska bli längre?

2006-10-06 @ 12:35:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0