Kureringstips för halsont

Hjälp mig nu. Jag har fortfarande tokont i halsen efter 14 dagars förkylning. Det går ju inte. Jag behöver bli frisk för jag vill träna basket. Halstabletter, honungsvatten, kycklingsoppa, varmvatten och te är de mirakelkurer som redan provats utan resultat. Halsfluss är det inte heller utan bara vanlig svensk skit-förkyning.

13 kilo är nu tappade. 2 kvar till jul.

Just nu är mitt stora problem att jag inte vet om det är Matilda av Canossa eller Maria Clementina Sobieska som ligger begravd i Peterskyrkan. Två kvinnor är begravda där och drottning Kristina är den ena.

Kommentarer
Postat av: Översättarhelena

Lös upp salt i en kopp hett vatten och gurgla dig med det. Det måste vara jodsalt. Du ska ta så mycket salt att det inte går att lösa mer i vattnet, och vattnet ska vara så hett som du står ut med. Gurgla så länge du klarar, spotta ut, gör om proceduren tills koppen är slut. Upprepa detta många gånger varje dag. Denna kur är visserligen mest effektiv i början av en förkylning, men det skadar väl inte att prova i alla fall.

2006-10-17 @ 10:39:51
URL: http://oversattarbloggen.blogspot.com
Postat av: Moppetanten

Gurgla dig med äppelcidervinäger, OUTSPÄDD, skitäckligt men bra.Jag gör det när jag får ont i halsen.
Funkar även att tvätta hästar med.

2006-10-17 @ 20:56:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0