Diagnos: Helt vanlig skruttig förkylning

Då var det gjort. Läkarbesöket avklarat utan större problem. På provtagningen fick Femåringen av en sköterska erbjudandet att hålla sin stackars sjuka mor i handen, men han valde hellre att ligga på mage på en snurrstol och sprattla. Sen fick HAN både ett bokmärke OCH ett klistermärke. Jag fick tre reservplåster eftersom mitt finger blödde så hysteriskt.

Doktorn konstaterade att han varken hittade basilusker eller virusar utan berättar att jag lider av en helt vanlig förkylning som bara är att vänta ut. Hade jag haft högre feber hade han kanske dundrat på något, men eftersom jag var överkörd redan imorse, hade jg pulat i min minst två värktabletter.

När doktorn sedan ska avsluta och redan berättat att jag snällt får gå hem med svansen mellan benen och en larvig förkylning, lassar han på mig en massa meducin! Raketnässpray, avsvällande tabletter mot bihålor och hostmedicin som verkar dygnet runt mot hosta och halsont. Tjipp! Tog Femåringen i handen och traskade ner till apoteket och pungade ut med drygt 400 spänn.

När vi sedan kommer hem, ringer Femåringen till sin gudmor och berättar att mamma har varit hos tandläkaren och hade en massa hål och ont i hela kroppen.

I morse glömde samma Femåring bort att tvätta munnen efter frukost (han tvättade bara händerna) eftersom han tänkte lite på midsommar istället.

Kommentarer
Postat av: Muskelkvinnan

Träningsrapport: Vi var tio prick och inledde med en noggrann anfallsgenomgång inför matchen på söndag i Motala. Allt gick som smort och jag gjorde alla poäng. Not.

2006-10-09 @ 21:52:05
URL: http://www.lotten.se
Postat av: Kicki

Sjukrapport: I princip feberfria idag. Hoppas på jobb/dagis imorgon.

2006-10-10 @ 08:00:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0