Tuttklämmar-middag med mystiska anteckningar

Så. En lockande rubrik. Fast inte helt påhittad.

I fredags hamnade jag och Pojkvännen på middag hemma hos Lilla O med familj samt Muskelkvinnan som blivit lämnad helt ensam hemma utan varken barn eller man.

Ganska snart efterlyste jag en bärbar dator och ett trådlöst nätverk, men detta gick inte finna hemma hos Lilla O, dock blev jag rekomenderad papper och penna. Penna nummer två fungerade och som anteckningsblock hittade jag en servett.

Vad hamnade då på denna servett? En herrans massa läsiga och oläsliga anteckningar, inte bara med min handstil.
23223-266

Första anteckningen handlade om Lilla O:s omärkta kupp med t-shirts inblandade. Till svar fick hon, när hon nu avslöjats:

- J-a PADDA!

Detta från Muskelkvinnan.

Nånstans kommer Lilla O på att hon inte tycker om vin och försöker få en tolvåring att förstå detta.

En "Vem är mest feminin"-diskussion dök snart upp. Muskelvinnan vann med hästlängder mot mig och Lilla O och någonstans här ungefär började tuttjämförelserna. Lilla O hade förpassat sig till andra sidan bordet så hon fick inte vara med när jag och Muskelkvinnan jämförde bh:ar heller. Är inte det lättaste i manligt sällskap att jämföra och slita i sin bh diskret.

Fler ämnen som avverkades:

- Hur smart det är att sitta sju tjejer och tjuvröka i en isgrotta
- Vilka är de bästa förebilderna i sällskapet? (jag vann inte)
- Hur golvas Muskelkvinnan?
- Hutfvua palmei
- Tlomgast tidår

Sidan 2:
23223-265

Denna sida inleddes som "tom sida". En bit upp till vänster finns någon utmaning som ska ske innan den 3:e november. Tror att Muskelkvinnans bror var inblandad (han var inte ens på middagen, men blandades in ändå). Vad Anita Lindgren, Ola Lundberg, Sten Carlberg, Stig Olin och Somu Samm har med nått att göra, vet jag inte. Lätt att tyda är att Muskelkvinnan inte kunnat bita ihop på en vecka Televikens mamma är med på ett hörn samt att nån inte har höga tankar om snus. Nere till höger finns också en basketplan.

Pojkvännen tyckte det var fusk att anteckna, vilket det kanske också var, fast det hjälpte inte så mycket. Dock var middagen kanongod, för att inte tala om förrätten! Lilla O:s Sjuåring underhöll som aldrig förr och innan vi gick hem hann vi med på att öva försteg i köket.

Kommentarer
Postat av: Muskelkvinnan

Det verkar ju som om vi hade kul!

När det gäller Sten Carlberg undrade vi om han var samma person som han som höll i Televinkens trådar, fast eftersom han hette Ola Lundberg var de nog två helt olika personer. Att Anita sedan hette Anita Lindberg var förvirrande när vi sedan kom in på Anita Ekberg.

I fortsättningen ska vi alltid anteckna på kalas!

2006-11-06 @ 11:21:28
URL: http://www.lotten.se
Postat av: Kicki

Tycker också som det verkar att vi hade kul. Lite svårt att itne brista i skratt vid tanken på Sjuåringens simrörelser. Dock förstår jag inte hur Lilla O kunde bli manglad. Hade förresten tänkt lägga ut förrättsreceptet på bloggen men det var så sjukt bra att jag nog behåller det för mig själv. Och för Lohmanders-Kajsa.

2006-11-06 @ 11:52:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0