Träningsrapport - kroppen ur funktion

Redan på uppvärmningen började kroppen protestera. Varningslampan på höger hand blinkade febrilt: "Ur Funktion!". Stora Maries kommentar:

- Oj, vilken fumlig dag!

...stämde perfekt på mig igår. Ungefär ett endaste rätt i anfall tror jag att jag hann skrapa ihop. Tre steals och fem blockar i försvar gjorde dock att det var lättare att hålla humöret uppe.

20.34 var olyckan framme. Jag tänkte springa vänster men min vänstra fot var i maskopi med min högra hand (ur-funktions-handen) och ville hellre springa höger i protest. Resultat: stukad fot. Foten lindades snabbt och har i natt varit lindad samt varmt/kallt-behandlats. Idag fungerar den.... inte. Som en stel vinkel kan man inte ens ana att nått är fel, i trappor syns det otroligt mycket eftersom det gör sjukt ont. Bara att gå gör mig stressad. Det går såååå långsamt. Lohmanders-Kajsa tror det är ett omen att jag ska ta det mer lugnt. Den diagnosen gör mig ännu mer stressad.

Idag åker arbetsansökan iväg. Nu håller vi tummarna i ett par veckor.

Kommentarer
Postat av: Bell

Skänker fossingen en varm tanke, och hoppas den snart blir bra!!

2006-11-23 @ 10:49:37
Postat av: Muskelkvinnan

Klockan var 21.22 när jag sparkade omkull dig så att din fot gick av. Jag vet, för jag tänkte kallt "men vad bra att hon hann träna så länge".

Jag har kontaktat en cyniker eller synskiker som har skådat in i din fotled och som säger att läkningen går finfint och att du är helt ok till på måndag när vi ska träna i den lilla hallen med de nära väggarna.

2006-11-23 @ 12:23:59
URL: http://www.lotten.se
Postat av: Kicki

Oj. Fick jag träna så lite.

Tränar på måndag tveklöst. Min fot är bra då.

2006-11-23 @ 12:48:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0