Stormvarning

Idag blåser det storm. Vaknade i natt av att det lät som hela huset skulle blåsa bort. Då pratar jag alltså om ett hyreshus på tre våningar med fem portar.

När det sedan är dags att stiga upp inser jag att årets första snö äntligen kommit. Dock golvas jag snarast av att jag har sommardäck på bilen. Åker till däckfirman och lämnar bilen på drop-in-byte. Väntetid cirka tre timmar. Har en god bok med mig och promenerar till Bollhuset. På vägen dit håller jag bokstavligen på att blåsa omkull i snöstormen.

Nu har snön slutat vina men vinden håller fortfarande på. Åkte till båten för att prova tömma den men efter tre minuter insåg jag att det inte var någon bra idé alls. Ramlade tre gånger, fick baktrallen på mig två gånger, det iskalla vattnet blåste över relingen rakt i ansiktet på mig hundra gånger och när jag skulle ur båten höll jag på trilla i vattnet. Får göra återbesök bättre rustad med stövlar, flytoverall, neoprenvantar och mössa.

Träning ikväll igen. Ser fram emot den.

Fiske på fredag. Ser ännu mer fram emot. Första gången som Pojkvännen, Lilla O och jag lyckas kunna åka ut tillsammans alla tre.

Kommentarer
Postat av: Louise

När det stormade som värst i januari förra året blåste jag omkull när jag var på väg hem från krogen klockan två på natten. Jag snurrade ett halvt varv i luften och låg sen där på rygg och undrade vad i hela friden det var som hände. Det bör kanske tilläggas att jag inte intagit särskilt mycket alkohol. Dom är farliga di där kastvindarna.

2006-11-01 @ 16:08:22
URL: http://joppejdi.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0