Romantisk kväll för två

Igår hade jag och Pojkvännen en kväll för oss själva. Kändes som den första på länge. Jag hade tillagat favoritmaten, ädelostkyckling och ris (som INTE hade bränt fast alls) och det var nästan klart när Pojkvännen anlände. Eftersom det var hans födelsedag, öppnades diverse paket.

Maten höll på att glömmas bort helt i ugnen, själva satt vi djupt försjunkna i varsin födelsedagspresent, Pojkvännen i en bok om gösfiske och jag i en bok om sjökortskunskap och navigering.

Sent omsider, hamnade vi vid köksbordet och fick avnjuta en god middag. Sedan rusade vi båda två till sovrummet! Snabbt kastade sig Pojkvännen ner i sin fiskeväska och jag kom med den nya fiskelinesaxen i högsta hugg. Fram med en fiskerulle. Här skulle klippas! Grymt bra sax som fungerade utmärkt. Vi låg på sängen och klippte och klippte och klippte.

För att göra den romantiska kvällen komplett, bytte jag om till någon lite mer bekvämare; sliten träningströja, urtvättade shorts och packade träningsväskan och Pojkvännen spenderade en timme på första parkett då sexton tjejer hade basketträning.

Väl hemma kröp jag i säng med Pandurokatalogen och han tittade på text-tv.

Kan det bli bättre?

Kommentarer
Postat av: Mirjam

Romantiskt värre....fisknörd...haha...jag flyttade i söndags...komma o fika nån dag?

2006-11-14 @ 14:31:17
URL: http://blogg.passagen.se/julietteisback
Postat av: Kicki

Fikar gärna när jag hinner andas.

2006-11-14 @ 15:21:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0